Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Kubica stále pomýšlí na letošní titul

Kubica stále pomýšlí na letošní titul

V Belgii se dostal na třetí místo v průběžném pořadí.

Robert Kubica podle svých slov stále pomýšlí na zisk letošního titulu mistra světa, přestože v Belgii na čelo opět něco ztratil.

Pilot týmu BMW Sauber, který už letos poznal pocit vedoucího muže celkového pořadí, postoupil ve Spa na průběžné třetí místo mezi jezdci.

Kubica nyní na vedoucího Hamiltona ztrácí 18 bodů, na Massu pak 16. Do konce sezóny zbývá ještě pět závodů a ve hře je tak ještě 50 bodů. Další díl seriálu čeká jezdce už tento víkend v italské Monze.

A navzdory tomu, že Kubica v posledních šesti závodech vystoupil na stupně vítězů jen jednou stále nevzdává svůj boj o titul.

"Stále pomýšlím na své maximum a na to pokusit se bojovat o titul. Musím využívat takové příležitosti jako odstoupení Kimiho a zvláštní závody jako tento.

"Jinak je to v normálních velkých cenách obtížné, bez chyb a problémů McLarenu a Ferrari, je těžké je porazit." Kubica podotknul, že prioritou týmu v posledních závodech byl pohár konstruktérů.

"Z mého pohledu je to velice jasné. Jsem závodník a bojuji o to nejlepší a stejně tak, jak odvádím své maximum, dělám vše i pro tým.

"Je jasné, že když získám osm bodů, jdou na konto týmu i mně, ale možná, že poslední priorita pro tým byla dost odlišná od té mé.

"Proto máte takový pocit a abych byl upřímný, mám ten pocit, že jsem ten blbec nebo blázen, který pomýšlí na boj o letošní titul.

"Dokud ještě bude šance, musím to dělat a doufám, že tým dělá to samé a já věřím, že se snaží. Tak to je." Polák, který letos vyhrál Velkou cenu Kanady, také přiznal, že se BMW nezlepšilo tolik jako McLaren a Ferrari.

"Myslím, že jsme nezlepšili vůz tolik jako Ferrari a McLaren. Když půjdete hlouběji do detailů, v prvních třech závodech jsme byli na velmi podobné úrovni jako Ferrari a McLaren, ale pak, když jsme přijeli do Evropy, se odstup zvětšil.

"Ve čtvrtém závodě v Barceloně bylo Ferrari mnohem silnější než my a tento rozdíl zůstává zhruba stejný. Dokonce i v Monaku nebo v Kanadě, kde jsem vyhrál, byl odstup za nejlepšími docela velký. Jenom okolnosti nám dovolily vyhrát závod.

"Stále jsem ale bojoval s Räikkönenem a to i v nedávných závodech, někdy jako ve Valencii a na Hockenheimu, kde jsem byl před ním než vyjel Safety Car, ale odstup za vítězem se zvětšuje.

"Ve Valencii jsem dojel třetí, dobrý pozice, ale skoro 40 sekund za vítězem. To je docela velký rozdíl."