Novinky

  • 17.09.2019 Good Sir Stirling Moss, vítěz 16 velkých cen a 4krát vicemistr světa F1, slaví 90. narozeniny

  • 16.09.2019 Neutral Audi vyjednává s managementem Roberta Kubici o jeho přestupu do DTM

  • 16.09.2019 Neutral Haas představil podobu vozu bez log bývalého titulárního partnera Rich Energy

Facebook Instagram

Kubica jako náhrada za Hartleye?

Kubica jako náhrada za Hartleye?

Pro Toro Rosso by to byla z nouze ctnost

Stále více se proslýchá, že vedení Red Bullu i týmu Toro Rosso začíná angažování Brendona Hartleye, který byl před lety vyhozen z juniorského programu, považovat za chybu. Hartley je sice úřadující šampion WEC, ale v F1 má na kontě 10 závodů (čtyři v minulé sezoně) a pouze jeden bod. Body nejsou všechno, ale Novozélanďan i rychlostně zaostává za 22letým Pierrem Gaslym, jenž má stejně málo zkušeností.

Helmut Marko, který je poradcem Red Bullu pro motorsport i šéfem juniorského programu, ještě před závodem v Monaku řekl, že momentálně nemá žádné plány na výměnu. Teď ale v rozhovoru pro Speed ​​Week zašel dál, než k použití slova "momentálně": "Situace kolem Brendona nás netěší. Probereme si to a uvidíme, co přinese budoucnost."

To samozřejmě stále nic neznamená a Hartley novinářům odpovídá, že má platnou smlouvu. Jenže takovou asi loni měl i Daniil Kvjat a před ním Scott Speed ​​nebo Sébastien Bourdais. Jako náhradníci byli dosud uvažováni Pascal Wehrlein i Antonio Giovinazzi. Ale lze pochybovat, že Marko odsouhlasí jezdce z konkurenčního výchovného programu, což diskvalifikuje i Arťoma Markelova z juniorky Renaultu. Red Bull a ani Honda nemají připraveného mladého jezdce se superlicencí, což je nakonec důvod, proč Hartley dostal druhou šanci. Takže se zdá, že po všech těch škrtech se vše přiklání k polskému jezdci.

Byl by Robert Kubica, po jeho zranění a dlouhé pauze, určitě okamžitě rychlejší než Hartley? Tím si asi nemůže být jistý ani Marko. Ale pod záštitou Red Bullu by se tak povedlo dokončit dojemný příběh o návratu na starty velkých cen, jenž začal Renault a pokračoval v něm Williams, ale na happy end se stále čeká. Podle Auto Hebdo mají šanci i Jake Dennis, chráněnec Red Bullu v Blancpain GT, a dobře financovaný Indonésan Sean Gelael. Jenže ani jeden z nich nemá superlicenci, na rozdíl od bývalého závodníka týmů BMW a Renault.

Komentáře ke článku