Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Mosley trvá na návrhu jednotných motorů

Mosley trvá na návrhu jednotných motorů

Formule 1 by se měla zaměřit na oblasti, které pomohou motorismu.

Max Mosley stále trvá na svém návrhu zavést do formule 1 jednotné motory a tvrdí, že tento krok posune formuli 1 dál. Týmy by se totiž podle něj měly snažit překonat své soupeře v jiných oblastech, například ve využití systému rekuperace energie, jako je KERS.

Ideál prezidenta FIA se setkal u samotných týmů s negativními reakcemi, ty tvrdí, že tento krok automobilky spíše odradí od formule 1 do jiných oblastí motorsportu.

Mosley, který chce formuli 1 výrazně zlevnit, ale trvá na svém názoru a říká, že by měla formule 1 udávat směr vývoji, který má smysl pro praktické využití v automobilovém průmyslu.

"KERS bude v budoucnu pro běžné silniční automobily nepostradatelný, bez ohledu na hlavní prostředky jejich pohonu. FIA proto chce, aby KERS dělal rozdíly ve formuli 1 a v roce 2011 ještě navýší jeho důležitost.

To dá formuli 1 daleko větší význam a důvěru než nesmírně drahé závodní motory, nebo extrémně lehké a sofistikované převodovky, které jsou pro moderní silniční dopravu téměř zcela zbytečné."

Mosley říká, že bude nadále usilovat o prosazení jednotných motorů na setkání FOTA v Ženevě a je přesvědčen, že nové regule donutí týmy utrácet své peníze v oblastech, ze kterých budou těžit všechna odvětví motorismu.

"Standardizovat novou technologii, která je přímo důležitá pro největší problém, kterému čelí silniční doprava - efektivita energie - a přitom povolit vývoj ve zcela irelevantních oblastech, jako je aerodynamika formule 1, není racionální.

Technologie jako KERS, stejně tak jako rekuperace výfukové energie a tepla, by měla v budoucnu odlišovat výkony ve formuli 1, ne staré, nebo nepotřebné technologie jako ultravysokorychlostní motory nebo specifická aerodynamika."