Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Mosley trvá na návrhu jednotných motorů

Mosley trvá na návrhu jednotných motorů

Formule 1 by se měla zaměřit na oblasti, které pomohou motorismu.

Max Mosley stále trvá na svém návrhu zavést do formule 1 jednotné motory a tvrdí, že tento krok posune formuli 1 dál. Týmy by se totiž podle něj měly snažit překonat své soupeře v jiných oblastech, například ve využití systému rekuperace energie, jako je KERS.

Ideál prezidenta FIA se setkal u samotných týmů s negativními reakcemi, ty tvrdí, že tento krok automobilky spíše odradí od formule 1 do jiných oblastí motorsportu.

Mosley, který chce formuli 1 výrazně zlevnit, ale trvá na svém názoru a říká, že by měla formule 1 udávat směr vývoji, který má smysl pro praktické využití v automobilovém průmyslu.

"KERS bude v budoucnu pro běžné silniční automobily nepostradatelný, bez ohledu na hlavní prostředky jejich pohonu. FIA proto chce, aby KERS dělal rozdíly ve formuli 1 a v roce 2011 ještě navýší jeho důležitost.

To dá formuli 1 daleko větší význam a důvěru než nesmírně drahé závodní motory, nebo extrémně lehké a sofistikované převodovky, které jsou pro moderní silniční dopravu téměř zcela zbytečné."

Mosley říká, že bude nadále usilovat o prosazení jednotných motorů na setkání FOTA v Ženevě a je přesvědčen, že nové regule donutí týmy utrácet své peníze v oblastech, ze kterých budou těžit všechna odvětví motorismu.

"Standardizovat novou technologii, která je přímo důležitá pro největší problém, kterému čelí silniční doprava - efektivita energie - a přitom povolit vývoj ve zcela irelevantních oblastech, jako je aerodynamika formule 1, není racionální.

Technologie jako KERS, stejně tak jako rekuperace výfukové energie a tepla, by měla v budoucnu odlišovat výkony ve formuli 1, ne staré, nebo nepotřebné technologie jako ultravysokorychlostní motory nebo specifická aerodynamika."