Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Mosley: "Nová pravidla jsou obrovským krokem vpřed."

Mosley: "Nová pravidla jsou obrovským krokem vpřed."

Týmy podle něj zaměstnávaly spoustu zbytečných lidí.

Prezident FIA Max Mosley si pochvaluje změny pravidel, které dnes byly schváleny na setkání Světové rady motorsportu v Monaku (informovali jsme zde), a označuje je za dvojitý úspěch formule 1, podle jeho názoru totiž pomohou budoucnosti sportu a neuberou mu na kráse.

Formule 1 by měla díky tomu v době nastávající celosvětové ekonomické krize větší jistotu do budoucna.

"Je to obrovský krok vpřed. Samozřejmě je tu krize způsobená poklesem prodeje vozů velkých automobilek a nikdo neví, jestli se ještě nezhorší. Potřebujeme se v této situaci zajistit.

Pokud by se stal zázrak a celá situace se vyřešila v několika následujících měsících, jediné, co by se důsledkem nových pravidel stalo by byla skutečnost, že by týmy ušetřily.

Hlavní ale na těch změnách je, že když se projdete po boxové uličce, nebo budete sedět na tribuně či doma u televize, nepoznáte vůbec žádný rozdíl. Bude to formule 1 taková, jak ji známe, jen prostě mnohem levnější."

Mosley přiznal, že jedním z důsledků nových regulí bude velký počet propuštěných lidí, týmy by měly snížit počet svých zaměstnanců z dosavadních sedmi set až tisíce zhruba na dvě stě lidí.

"Některé týmy tvrdí, že se pokusí zajistit dostatek práce pro počet lidí, kterým nyní disponují. Jenže ať už snižujete ceny v jakémkoliv průmyslu, nevyhnutelně snížíte i počet zaměstnanců.

Jsou tu některá rozhodně nevyhnutelná propuštění, protože si na každý závod berou několik lidí, kteři pouze sledují strategie ostatních týmů. Tito lidé zmizí, protože týmy budou takové informace sdílet.

Bohužel, propouštění je součástí snižování nákladů. Když se na to ale podíváte z druhé strany, stáje skutečně zaměstnávají asi 700 až 1000 lidí jen proto, aby dostaly dvě auta na rošt. Kdekoliv jinde se tohle nedá udržet.

I kdyby s celosvětovou ekonomikou nebylo nic špatného, nebylo by možné vydržet na takové úrovni příliš dlouho."