Novinky

  • 03.07.2024 Neutral Andy Cowell vystřídal Martina Whitmarshe na místě ředitele Astonu

  • 02.06.2024 Bad Rob White po 20 letech odchází z Alpinu

  • 20.05.2024 Good Verstappen v neděli kromě Imoly opanoval také Nürburgring - v simulátoru

Facebook Instagram

FIA zveřejnila analýzu medailového systému

FIA zveřejnila analýzu medailového systému

Třináct ročníků mistrovství světa by mělo jiného šampiona.

Mezinárodní automobilová federace zveřejnila výsledky analýzy, která se zabývala tím, jak by dopadly jednotlivé ročníky mistrovství světa, pokud by byl aplikován Berniem Ecclestonem navrhovaný systém medailí.

V takových případech, kdy by se za první místo udělovala zlatá, za druhé stříbrná a za třetí bronzová medaile a šampionem by se stal jezdec s největším počtem těch zlatých, měnilo by se hned v sedmatřiceti z dosavadních devětapadesáti sezon pořadí na prvních třech místech. Ve třinácti případech by se pak šampionem stal jiný pilot.

Titul by tak získali například tři jezdci, kteří jej nikdy nezískali, Stirling Moss (ten by se stal namísto Mika Hawthorna prvním britským šampionem v historii), Didier Pironi a Felipe Massa.

Alain Prost by dnes byl pětinásobným šampionem, sice by přišel o tituly v letech 1986 a 1989, radoval by se ale v letech 1981, 1983 a 1984.

Jim Clark by namísto dvou titulů získal čtyři, přičemž tři z nich v řadě za sebou.

Mario Andretti a Alan Jones by dnes místo jednoho prvenství v šampionátu měli po dvou, zatímco Niki Lauda by o dva ze svých tří titulů přišel.

Ještě hůř by na tom ale byl Nelson Piquet, který by za medailového systému nezískal ani jeden ze svých tří titulů.

Nigel Mansell by se stal šampionem hned třikrát, dnes má titul pouze jeden. Ayrton Senna by získal titul ještě v roce 1989 a byl tak čtyřnásobným mistrem světa, přičemž by kraloval nepřetržitě od roku 1988 do roku 1991.

Přehled změn v čele konečného pořadí šampionátu:

 Rok
 Nový šampion  Aktuální šampion
 1958
 Stirling Moss  Mike Hawthorn
 1964
 Jim Clark  John Surtees
 1967
 Jim Clark  Denny Hulme
 1977
 Mario Andretti  Niki Lauda
 1979
 Alan Jones  Jody Scheckter
 1981
 Alain Prost  Nelson Piquet
 1982
 Didier Pironi  Keke Rosberg
 1983
 Alain Prost  Nelson Piquet
 1984
 Alain Prost  Niki Lauda
 1986
 Nigel Mansell  Alain Prost
 1987
 Nigel Mansell  Nelson Piquet
 1989
 Ayrton Senna  Alain Prost
 2008
 Felipe Massa  Lewis Hamilton

Změny by nastaly i v délce trvání bitev o titul, ta by byla jiná hned ve dvaadvaceti případech. Ve čtrnácti ročnících by byl boj o vítězství v šampionátu kratší, osm by jich naopak trvalo déle. Pět ročníků by bylo rozhodnuto dříve než v posledním závodě, ten by ale za medailového systému rozhodoval o výsledku dalších šesti.

Kompletní výsledky studie můžete shlédnout zde.