Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Todt chce zelenější a levnější formuli 1

Todt chce zelenější a levnější formuli 1

Má v úmyslu přivést do F1 nové technologie.

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt má v úmyslu udělat formuli 1 více šetrnou vůči životnímu prostředí a vyjádřil své zklamání nad ztrátou systému KERS (systém pro znovuobnovení kinetické energie), který zmizí z formule 1 od příští sezóny.

KERS byl do F1 uveden, aby okořenil závody a v konkurenčním prostředí vytvořil technologické výsledky, které by bylo možné využít u cestovních vozů. Nicméně, výhoda poskytnutá vozu formule 1 byla pouze za cenu příliš vysokých výdajů pro mnohé týmy, a ty se tak dohodly od příští sezóny nepoužívat tento systém, ačkoli ho pravidla FIA povolují.

V rozhovoru s francouzským deníkem Le Figaro odhalil Todt, že má v úmyslu najít nové cesty pro zelenější formuli 1 a již najal svého bývalého kolegu z Ferrari na výzkum levnější alternativy pro KERS.

"Jsem přesvědčen, že rozhodně musíme reflektovat životní prostředí v nových technologiích," řekl Todt. "Musíme se přizpůsobit naší době a zásadně přehodnotit motorsport - dokonce vytvořit nové disciplíny.

Po tom, co jsme se vzdali KERSU, nebudeme mít před sebou v příští sezóně nic inovativního. A to mě mrzí. Rozhodl jsem se proto vytvořit pracovní skupinu. Gilles Simon, bývalý šéf motorů u Ferrari, se v této souvislosti připojí k FIA."

Navzdory své záměru pro nové technologie, trvá Todt stále na minimálních výdajích. Zdůraznil, že odchod automobilek v minulém roce je důkazem, že dohoda o snižování nákladů předložená jeho předchůdcem Maxem Mosleym nebyla dost tvrdá.

"Týmy formule 1 jsou občas slepé a neuvědomují si, co se děje ve světě," řekl Todt. "Ale ekonomická krize motorsport jako vždy postihla. Formule 1 je příliš drahá. Můj předchůdce Max Mosley učinil obrovské úsilí, aby snížil náklady, ale nestačilo to, obzvláště kvůli odporu některých týmů.

Jsem smutný, že Honda, BMW a Toyota jsou pryč, ale když utrácíte mnoho peněz a výsledky nepřicházejí, je to nevyhnutelné. Na druhou stranu, je skvělé, že se dočkáme nových týmů. Avšak doposud přijatá opatření pro snižování nákladů nejsou dostačující. Jsem proti rozpočtovým stropům, ale pokud chceme, aby formule 1 přežila, je potřeba skutečně prozřít a učinit zásadní rozhodnutí."

Todt také reagoval na návrat Michaela Schumachera do formule 1. Damon Hill nedávno prohlásil, že FIA by si měla dávat pozor, aby nevzniklo opět podezření na nadržování Michaelovi Schumacherovi, vzhledem k bývalému pracovnímu vztahu Schumachera s Todtem.

Sám Todt v minulosti popsal vzájemný vztah se Schumacherem jako "téměř otec a syn".

"Je součástí mé rodiny, ale bylo by z mé strany nepařičné bavit se o jeho rozhodnutí," řekl Todt. "Komentář nechám na něm."