Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Jan Charouz bude jedním z testovacích jezdců Renaultu

Jan Charouz bude jedním z testovacích jezdců Renaultu

Rezervním pilotem je Ho-Pin Tung, dalším testmanem d'Ambrosio.

Česká republika má po dlouhé době svého zástupce ve Formuli 1. Jan Charouz se totiž stal oficiální testovacím pilotem týmu Renault.

Francouzská stáj dnes na okruhu Ricarda Torma nedaleko Valencie představila svůj nový monopost pro sezonu 2010 a s ním i své jezdecké složení. Na místo týmového kolegy Roberta Kubici byl potvrzen Rus Vitalij Petrov.

Charouz sice ve Valencii chyběl, přítomni ale byli Ho-Pin Tung a Jerome d'Ambrosio. Tung bude pro letošní sezonu lídrem tria testovacích pilotů, tzv. rezervním jezdcem, a v případě potřeby bude zastupovat některého ze závodních jezdců. Jerome d'Ambrosio je pak druhým testovacím jezdcem.

Jan Charouz nastupuje k Renaultu jakožto úřadující šampion Le Mans Series, kterou vyhrál spolu s kolegy Tomášem Engem a Stefanem Mückem za volantem vozu Lola Aston Martin specifikace LMP1. V letošní sezoně bude vedle svých povinností u týmu Renault závodit ve Světové sérii Renault 3.5.

O svém angažmá u Renaultu řekl: "Možnost být členem jezdeckého programu, resp. jezdecké sestavy týmu Formule 1 je snem každého mladého jezdce. Je pro mě velkou ctí, že jsem tuto šanci dostal. Pomůže mi v rozvoji mých jezdeckých dovedností a budu mít možnost poznat, jak funguje tým Formule 1. Toho, že budu součástí takového týmu, jakým je Renault, si velmi cením a udělám všechno proto, abych týmu oplatil důvěru, kterou ve mě vložil.

V sezoně 2010 budu startovat ve World Series by Renault. Na účast v této sérii se moc těším, protože vozy vypadají opravdu skvěle, navíc série letos zavítá na velmi zajímavé okruhy, jako jsou Spa a Silverstone, a její součástí bude také můj domácí závod v Brně. Po třech letech, kdy jsem se účastnil vytrvalostních závodů sportovních vozů, se těším na návrat do formule.

Také se velmi těším na spolupráci s Robertem Kubicou. Naposledy jsem se s ním setkal v závodech motokár v Itálii asi před deseti lety. V průběhu své kariéry už dosáhl řady úspěchů a já doufám, že se od něj hodně naučím. Také je skvělé, že budu mít příležitost účastnit se meetingů inženýrů a briefingů a poznám zevnitř, jak tým funguje. Samozřejmě se těším také na spolupráci s Vitalijem Petrovem, s nímž se už znám, protože v minulosti startoval také v týmu Charouz Racing System. Dobře se znám také s Ho Pin Tungem, protože jsme proti sobě závodili v A1GP. Prostředí Formule 1 pro mě bude úplně nové a já se nemohu dočkat, až ho poznám."

Ho-Pin Tung dostal od Renaultu příležitost prokázat své kvality už na konci loňského roku, kdy s francouzským týmem absolvoval testy nováčků v Jerezu. Čínský pilot má za sebou také zkušenosti z GP2, A1GP a fotbalové formule Superleague. S vozem Formule 1 jel poprvé v roce 2004, když usedl za volant vozu týmu Williams.

"Skutečně se mi splnil sen, ale je to také začátek nového dobrodužství," řekl Tung. "V mnoha ohledech nyní všechno začíná tímto okamžikem.

Chci vytěžit maximum z toho, že jsem součástí Renault F1 Teamu, abych se toho naučil tolik, kolik bude možné, vstřebat všechno kolem sebe a stát se lepším jezdcem. Ale chci být také přínosem pro tým a kdykoliv mě bude potřebovat, budu připraven pomoci.

Během mých prvních testů s týmem loni v prosinci v Jerezu byli inženýři nadšeni z mé rychlosti a precizní technické odezvy. Získat si jejich uznání bylo celou dobu mým hlavním cílem a jsem rád, že se mi to podařilo."

Belgičan Jerome d'Ambrosio má za sebou zisk titulu v seriálu International Formula Master v roce 2007 a následně dvě poměrně úspěšné sezony v GP2. V loňském bodování skončil na devátém místě. Také letos se d'Ambrosio zúčastní GP2, kde se nyní pokusí vybojovat titul.

Antonín Charouz, manažer Jana Charouze: "Musím říct, že v něco takového jsem ani nedoufal. Nabídka na spolupráci navíc přišla ze strany Renaultu a ne od nás. Těší mě, že Honza dostal takovou možnost, a teď už bude na něm, aby ukázal, na co má. Nebude to mít jednoduché. V posledních třech letech závodil s prototypy a samozřejmě mu bude trochu chybět, že nejezdil s formulemi. Před třemi lety se ale rozhodl, že chce dodělat školu a že se po tu dobu nebude schopen věnovat závodění na sto procent. Možná se k monopostům vrací lidově řečeno za pět minut dvanáct, přesto si myslím, že stále šanci má. Bude záležet jen na něm, jak se s touto výzvou popere. Musí si uvědomit, že vše ostatní teď musí jít stranou. Musí myslet jenom na formuli, pak může něco dokázat. Pokud to neudělá, pak to nedokáže a budeme muset tuto cestu opustit."

Tomáš Enge, první český jezdec ve Formuli 1: "Je skvělé, že Česká republika bude mít ve světě Formule 1 dalšího zástupce. Věřím, že to ještě zvýší zájem české veřejnosti o motoristický sport. Pro Honzu to bude určitě velká zkušenost, svět Formule 1 je přeci jen jiný než zákulisí jakékoliv další motoristické disciplíny. Samozřejmě přeji Honzovi hodně štěstí v novém angažmá."

 

KALENDÁŘ WORLD SERIES BY RENAULT 2010

 16/04-18/04    Motorland
 30/04-02/05    Spa-Francorchamps
 13/05-16/05    Monaco
 04/06-06/06    Brno
 18/06-20/06    Magny-Cours
 02/07-04/07    Hungaroring
 03/09-05/09    Nürburgring
 17/09-19/09    Silverstone
 08/10-10/10    Catalunya