Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Specifikace pro nový vůz představeny

Specifikace pro nový vůz představeny

Jaká kritéria bude splňovat nový monopost?

Jak se zdá, tak článek o novém šasi ve čtvrtečním USA Today vyšel zcela účelně, neboť ještě ten den večer zveřejnilo vedení série požadavky na nový vůz, který bude debutovat v sezóně 2012. Oficiálně je potvrzen zájem výrobců Dallara, Swift, Lola a DeltaWing.
„Všichni (výrobci) udělali skvělou práci v plnění toho, co jsme žádali,“ říká sportovní ředitel Brian Barnhart.
Jaké jsou tedy atributy nového vozu?
Bezpečnost: Nové šasi musí splňovat všechny současné vysoké bezpečnostní standardy IRL, a zkoumat nové technologie, které by zajistily větší bezpečnost ve všech směrech
Závodní možnosti: Nové šasi musí nadále umožňovat napínavé závodění, které se stalo příznačným pro IZOD IndyCar Series a nesmí ovlivňovat jiné vozy na trati (tedy být méně citlivé na turbulence)
Efektivita nákladů: IRL pokračuje ve snaze snížit náklady pro týmy účastnící se IZOD IndyCar Series, což v tomto ekonomickém klimatu zůstává prioritou. Nové šasi musí se tohoto bodu držet
Vyrobeno v Americe: Nové šasi se musí vyrábět v USA, nejlépe v oblasti Indiany
Menší váha/větší efektivita: Lehčí šasi, které produkuje stejný aerodynamický efekt efektivnějším způsobem
Související technologie: IRL by chtěla, aby nové šasi bylo relevantní pro budoucnost automobilového průmyslu. Inovativní technologie, které budou vytvořeny na závodní dráze, by měly být převoditelné do osobních vozů
Moderní vzhled: Více místa na loga sponzorů, vozy by měly být snadno rozpoznatelné
Zelenost: IRL j hrdá na svou pozici v „zeleném závodění“ a chce si zachovat pozici lídra ekologicky přátelskými iniciativami v souvislosti s tímto vozem.
„Naše šasi je ta nejkomplexnější výzva ve světě motorsportu, kvůli rozmanitosti tratí, na kterých závodíme,“ dodává Barnhart, „Musí být navrženo, aby bylo schopno zatáčet ve 235 mílích za hodinu na Indianapolis Motor Speedway a musí chránit jezdce a diváky při nehodách ve vysoké rychlosti. Musí být schopno závodit na superspeedways, speedways, krátkých oválech, a stejně tak i na přírodních tratích a dočasných okruzích.“
Barnhart říká, že bezpečnost je nejdůležitějším požadavkem v designu nového vozu a IRL označila oblasti, které by se měly zlepšit, díky vlastnímu výzkumu a testování. Snahou je též snížit náklady v rozmezí 40 až 50 procent oproti současným vozům. Především redukcí počtu dílů, které se musí měnit mezi ovály a přírodními a městskými tratěmi (například brzd).
Navíc lehčí vůz sníží požadavek na výkon a zvýší efektivitu spotřeby paliva. Čtvrtým rokem v řadě bude IZOD IndyCar Series jedinou kategorií v motorsportu, která používá obnovitelné a ekologicky přátelské palivo (100% ethanol).
„Naši jezdci podstupují největší riziko ve světě sportu, když řídí „IndyCars“ a je prvořadé, abychom měli ty nejlepší bezpečnostní prvky navrhnuté do těchto vozů nové generace,“ komentuje Barnhart, „A je také důležité, že pokračujeme ve vývoji větší souvislosti mezi novou generací vozů IndyCar a mezi vozy, které světový výrobci automobilů budou vyrábět v budoucnu. Konečně, podmiňujeme, že nové vozy musí být vyráběny v USA, nejlépe v oblasti Indiany, abychom měli výhodu ve více konkurenceschopných cenách a mohli využít existující sítě amerických dodavatelů jednotlivých komponentů a abychom chránily naše týmy před záležitostmi s proměnlivostí kurzů měn.“
Barnhart říká, že bude trvat 18-20 měsíců nový vůz postavit, otestovat a zahájit produkci tak, aby vůz byl připraven pro sezónu 2012.
Podle některých zdrojů své návrhy oficiálně představí italská Dallara již zítra!!