Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Dallara prý dnes představí své návrhy nového šasi

Dallara prý dnes představí své návrhy nového šasi

Fotografie nicméně již kolují po internetu

Přestože k oficiálnímu představení studií Dallary na nový vůz v IndyCar Series by mělo dojít až v průběhu pátku, stránky Planet IRL údajně obdrželi fotografie s návrhy nových vozů již ve čtvrtek. Dallara evidentně má připravené tři varianty, z níž první nejvíce připomíná současný monopost a je jen lehkou inovací.

Změn doznaly bočnice, za jezdcem zmizel otvor, který nasával vzduch pro atmosférický motor, takže lze vyvodit, že IndyCar se opravdu vrátí k turbomotorům. Nad motorem najdeme to, čemu se ve světě Formule 1 říká žraločí ploutev, nicméně trošičku elegantnější. Oproti současnému monopostu má vůz delší příď, jezdec je tedy posouván dozadu. Všimněte si, a to u všech studií, že kola nejsou nejvystouplejším prvkem na voze, ve všech případech je vůz širší v oblasti bočnic a předního křídla. Tím pádem těžko dojde ke kontaktu vozů dvou bok po boku soupeřících aut.

Druhý vůz trochu připomíná návrhy, které loni vypustila ven Honda. Především šikmé bočnice jsou stejné na obou vozech. Nicméně návrh Dallary má tradiční přítlačná křídla. Předkem vůz velmi připomíná první generaci Dallar a vozů G-Force v IRL. 

Třetí návrh je nejinovativnější. Přináší úplně jinou záď (mimochodem tvarem bočnic a zádě vytváří něco, co se velmi pravděpodobně bude podobat koncepci, se kterou přijde DeltaWing, protože v letectví je za delta-křídlo považován právě takovýto profil). Zadní křídlo nemá upevnění uprostřed, ale po stranách. Předkem připomíná návrh č.2, všimněte si silných boků předního přítlačného křídla, které mají zjevně bránit kontaktu kol.