Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Red Bull popírá, že by používal aktivní zavěšení

Red Bull popírá, že by používal aktivní zavěšení

Jeho vozy se staly terčem protestů kvůli své světlé výšce.

Red Bull popírá, že by na zavěšení svých vozů používal systém, který by obcházel pravidla a umožňoval měnit světlou výšku vozu, kvůli čemuž se stal terčem protestů některých konkurenčních týmů, mezi kterými byl například McLaren.

Kvalifikační forma Red Bullu, který zatím vybojoval všechny letošní pole position, by mohla naznačovat, že Red Bull jezdí kvalifikaci s nízko posazeným vozem a před závodem jeho světlou výšku díky chytrému systému zvedne tak, aby po naložení palivem nedřel o zem.

V paddocku se dokonce objevily spekulace o tom, že tým ve svém zavěšení používá stlačený plyn, jehož vypuštění není v rozporu s pravidly a umožňuje změnu světlé výšky.

Tým ale zásadně popírá jakékoliv takové spekulace a v jeho prospěch hovoří také kompletní technická prohlídka, které byly monoposty RB6 po kvalifikaci v Malajsii podrobeny.

"Nic takového nemáme, je to jednoduché," řekl šéf týmu Christian Horner na otázku, zda tým skutečně používá takový systém.

Zároveň dodal, že pokud se nějaký tým pokusí takový systém nasadit, podá na něj protest.

"Pokud McLaren bude v Číně něco takového mít, podáme na něj protest, protože teoreticky je to ilegální. FIA naše auto v sobotu v noci pořádně prohlédla a je s ním spokojená. Budou mít problém cokoliv najít, protože tam zkrátka nic není."

Nyní se objevují zprávy o tom, že by FIA mohla celý spor jednoduše vyřešit. Zvažuje prý, že by týmům povolila mezi kvalifikací a závodem světlou výšku upravit. Háček je ovšem v tom, že by byla nutné udělat zásah do technických regulí a k tomu je za rozběhnuté sezóny potřeba souhlasu všech týmů, což prý není pravděpodobné.

Například Horner ale k tomuto tématu řekl, že by takové rozhodnutí podpořil.

"Já bych to podpořil, protože by nám to zřejmě ušetřilo nějaké peníze."