Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Alonso nemá žádné obavy o své motory

Alonso nemá žádné obavy o své motory

Španělova spotřeba pohonných jednotek je ale zatím příliš velká.

Fernando Alonso se nechal slyšet, že nemá žádné obavy o to, že by měl ke konci letošní sezóny přesáhnout limit pro počet použitých motorů, přestože v dnešním prvním tréninku přišel už o druhý.

Španělovi tak pro následujících patnáct závodů a nadcházející Velkou cenu Číny zbývá dohromady už jen šest pohonných jednotek.

První z osmi motorů byl zniček při Velké ceně Malajsie jako následek závady na převodovce, se kterým Alonso odjel takřka celý závod, zatímco motor, který dnes selhal v prvním tréninku, byl tím, který byl pro obavy o jeho výdrž vyměněn po kvalifikaci v Bahrajnu.

Alonso je ale přesvědčen o tom, že strategie Ferrari mu umožní dokončit letošní sezónu bez problémů.

"Mé obavy jsou nulové," řekl Alonso. "Co se týče motorů na závodu, tedy těch, které používáme v sobotu a v neděli, stále jedeme podle plánu a motory pro pátky budou od teď do konce roku muset odjet trochu víc kilometrů, ale stále to bude v rámci limitů, kterých jsme dosáhli během zimního testování.

Nulové obavy, jak jsem řekl včera. Pokud nám selžou další motory, pak o tom začneme přemýšlet, ale přímo teď nemáme žádné obavy. Tento motor by stejně dřív nebo později dospěl na konec své životnosti. Proto jsme ho v Bahrajnu vyměnili. Věděli jsme, že dosluhuje."

Alonso si je jistý také tím, že programy pro páteční volné tréninky nebudou nutností jezdit trochu konzervativněji nijak výrazně ovlivněny.

"Nemyslím si, že to bude problém. Během zimního testování jsme tlačili motory na hranici životnosti a i po jejich dosažení jsme s nimi dělali nějaké zkoušky na testovací stolici a viděli jsme, že pokled výkonnosti je velmi, velmi malý, takže co se výkonnosti a ovladatelnosti týče, staré motory nevyžadují nic speciálního.

Bude to pro nás docela transparentní a jak jsem řekl, všechno jde zatím podle plánu. Bohužel jsme přišli o dva motory, ale u tohohle jsme to možná čekali. Ten v Malajsii byl trochu více překvapením."

Ferrari se v Číně také připravuje na nasazení systému F-duct. Zatím jej na trati neměl ve funkční podobě, testoval pouze nový kryt motoru a zadní křídlo.

"F-systém není aktivní," prozradil Alonso. "Testovali jsme nějaké části krytu motoru a zadního křídla, abychom je vyzkoušeli a ověřili, že fungují správně, ale aerodynamici nyní posbírají data. Systém ale nebyl kompletní.

V kokpitu jsem nic neměl, protože systém není kompletní. Testovali jsme kryt motoru, abychom ho porovnali s tím standardním. Já jsem nic nepoznal. Hádám, že z pohledu aerodynamiky teď budeme mít trochu jiná čísla."