Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

McLaren kritizuje rozhodování FIA ohledně systému zavěšení

McLaren kritizuje rozhodování FIA ohledně systému zavěšení

Tým dostal nejprve zelenou, FIA však své rozhodnutí přehodnotila.

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh řekl, že jeho tým není zcela spokojen s výkonností svých vozů, přestože v současnosti vede oba šampionáty. Vyjádřil i mírnou nespokojenost z rozhodování Mezinárodní automobilové federace (FIA) v kauze "aktivního zavěšení".

Whitmarsh prohlásil, že McLaren má před sebou stále spoustu tvrdé práce, věří však, že britský tým znovu ukáže svoji sílu v oblasti vývoje.

"Máme nový balík, který přivezeme do Barcelony," řekl Whitmarsh. "Během minulých let jsme ukázali, že umíme zlepšovat vůz, závod od závodu, a to nyní musíme dělat.

Ostatní týmy budou dělat to samé, na nás je, abychom to zvládli rychleji. Jsme blíž než jsme byli, ale nejsme spokojeni s vozem, musíme ho zlepšit a udělat to rychleji."

Šéf McLarenu rovněž přiznal, že byl tým lehce frustrován rozhodnutím FIA o zákazu systému řízení světlé výšky - McLaren měl již hotovou vlastní verzi systému a byl připraven nasadit ji při Velké ceně Číny.

"Před časem se mělo za to, že nemůžete mít specifické součásti, které se pohybují vzhledem k odpružené části vozu a mají dopad na aerodynamiku monopostu," řekl.

"Z toho jsme vyvozovali, že nelze mít v zavěšení vozu součásti, které pracují se světlou výškou vozu. Pak jsme ale začali tušit, že některé týmy v této oblasti mají výhodu, dost možná v rámci pravidel. Tázali jsme se FIA a byli jsme překvapeni, když nám sdělili, že takový systém by byl legální.

Na základě toho jsme odstartovali vývoj takového systému a měli jsme v úmyslu nasadit ho v Číně. Poté nám však bylo řečeno, že FIA přehodnotila svůj postoj a že takové systémy by nebyly nadále legální - ztratili jsme tím tedy trochu času.

Nechceme být na adresu FIA kritičtí - abychom byli fér, Charlie (Whiting) a FIA mají na krku 12 týmů, kteří je neustále otravují dotazy, probíráním pravidel a interpretací, ale byl jsem překvapen, když jsme dostali pozitivní odpověď a byli jsme potěšeni, protože máme kreativní inženýry a užíváme si takovéto výzvy.

Byla smůla, že jsme systém nemohli nasadit, něco by nám to přineslo, ale nešlo to, takže jdeme dál. Tak to chodí, FIA musí provádět složitá rozhodnutí. Vždy jde ale něco udělat lépe, v tomto případě by bylo pěkné, kdybychom měli od začátku jasné ne."