Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Lotus už směřuje většinu svých sil na příští rok

Lotus už směřuje většinu svých sil na příští rok

Letošní model T127 ale ještě čeká pár inovací.

Lotus se rozhodl už nyní přesměrovat většinu svého úsilí na vývoj vozu pro příští sezónu, ta letošní je totiž pouze přípravná a testovací, zaměřená už spíše na sbírání dat.

Tým z Hinghamu od začátku sezóny svůj model T127 slušně vylepšil a dokázal tak o něco snížit svou ztrátu na stabilní týmy, zatímco se sám pravidelně drží na pozici nejlepší z nových stájí.

Při Velké ceně Španělska Lotus představil řadu nových dílů pro svůj vůz a další jsou plánovány pro britskou velkou cenu na Silverstonu, většina sil už se ale zaměřuje na vývoj vozu pro rok 2011.

"Stále připravujeme nové díly a na Silverstonu pravděpodobně budeme jeden balík mít, teď už se ale ve velké míře soustředíme na rok 2011," řekl Mike Gascoyne, technický ředitel týmu. "Model pro rok 2011 už brzo půjde do aerodynamického tunelu.

Celý letošní je rok je to hlavně o dotahování ztráty. V příštím roce, kdy vstupují v platnost velké změny pravidel, se startovní pole vyrovná a my na to musíme využít naše zdroje. Chceme tedy stále pracovat (na letošním voze), ale chceme se už také podívat na příští rok."

Gascoyne přiznal, že letošní vůz je postaven velice konzervativně, protože tým měl na jeho přípravu jen málo času. Namísto honu za co nejlepší výkonností šlo především o to, aby byl dokončen včas a byl také co nejspolehlivější.

Tým se chce věnovat vozu pro příští rok také z toho důvodu, že letošní boj nemá příliš velký smysl, se současným vozem je prakticky nemožné dotáhnout se na ostatní.

"Chceme být desátí a po pravdě, i kdybychom auto vylepšili, dostali bychom se na deváté nebo osmé místo? Asi ne.

Má proto smysl investovat prostředky do něj, nebo se zaměřit na příští rok? Je tu také komerční aspekt, chcete, aby bylo vidět, že se letos posouváte vpřed, ale příští rok chceme některé lidi překvapit.

Stále testujeme v aerodynamickém tunelu a ve výrobě jsou díly, které půjdou na letošní auto, takže ještě nezastavujeme.

Zároveň letošní vůz odlehčujeme. Nemáme na něm karbonové zavěšení, to nasadíme v Silverstone a to se samozřejmě přenese i do příštího roku. Jsme docela spokojení s tím, jak na tom jsme."