Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

FIA slíbila, že objasní pravidla ohledně safety caru

FIA slíbila, že objasní pravidla ohledně safety caru

Cílem je předejít podobné situaci jako ve VC Monaka.

Mezinárodní automobilová federace slíbila týmům, že objasní pravidla, kterými je řízena situace, kdy je závod dojet za safety carem. Cílem je předejít nesrovnalostem, které vyvolal souboj mezi Michaelem Schumacherem a Fernandem Alonsem v závěru Velké ceny Monaka.

Schumacher dostal dvacetisekundovou penalizaci za to, že v poslední zatáčce závodu, krátce poté, co safety car zamířil do boxů, předjel Fernanda Alonsa a připravil ho tak o šesté místo.

Pilot Mercedesu byl potrestán za porušení článku 40.13 sportovních pravidel, který říká: "Pokud závod končí, když je na trati safety car, safety car zajede do boxů na konci posledního kola a vozy projedou pod šachovnicovou vlajkou jako normálně, ale bez předjíždění."

Mercedes ale původně zvažoval odvolání proti penalizaci, protože před tím, než safety car zajel do boxů, přišly z ředitelství závodu zprávy "Safety car do boxů" a "Trať čistá", a navíc v prostoru, kde Schumacher předjížděl, už vlály zelené vlajky.

FIA včera uznala, že pravidla jsou v tomto ohledu zavádějící a proto už zadala požadavek Komisi Formule 1 k jejich přepracování, aby se podobná situace už neopakovala.

"Problémy zjištěné během posledního kola Velké ceny Monaka, započítávané do Mistrovství světa Formule 1 2010, ukázaly nedostatečnou srozumitelnost pravidla zakazujícího předjíždění za safety carem," uvádí se v prohlášení FIA.

"Úpravy regulí jsou nezbytné, aby se vyjasnila procedura, kterou vozy musí dodržet, když je v posledním kole na trati safety car, zároveň je také třeba zajistit, aby byla signalizace týmům a jezdcům mnohem jasnější.

Tyto úpravy pomohou vyhnout se opakování problému, který se objevil během Velké ceny Monaka, v budoucnosti.

Komise Formule 1 předloží na návrh Sportovní pracovní skupiny Formule 1 dodatky Sportovních regulí, které budou zaměřeny na tento problém. Tyto dodatky zváží Světová rada motorsportu na svém příštím jednání v Ženevě 23. června."