Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Auto GP - Jan Charouz vybojoval ve Francii druhé místo

Auto GP - Jan Charouz vybojoval ve Francii druhé místo

Nejlepšího výsledku sezony dosáhl český závodník v Magny-Cours.

Nejlepšího výsledku sezony dosáhl Jan Charouz v osmém závodě šampionátu Auto GP, který se jel v neděli 11. července ve francouzském Magny-Cours. Český závodník obsadil druhé místo. Jeho týmový kolega Esteban Guerrieri získal body za pátou pozici. Bodoval i třetí jezdec týmu Charouz-Gravity Racing Adrien Tambay, který si připsal bod za nejrychlejší kolo závodu.

Do nedělního sprintu startují účastníci Auto GP podle výsledků prvního víkendového závodu. První osmička ovšem vyráží v opačném pořadí. Díky pátému (Charouz) a šestému místu (Guerrieri), které obsadili v sobotu, patřila jezdcům Charouz-Gravity Racing kompletní druhá řada. Adrien Tambay, který většinu sobotního závodu vedl, ale v předposledním kole musel odstoupit, dnes startoval z poslední řady.

Jan Charouz do závodu vyrazil skvěle, když si okamžitě polepšil ze čtvrtého na druhé místo. Esteban Guerrieri se usadil na páté pozici. Po havárii dvou vozů na startu ale na trať vyjel safety car, který na ní ale vydržel jediné kolo, než byl závod restartován. Charouz, který letos plní roli oficiálního rezervního jezdce týmu Renault F1, se v pátém kole pokusil zaútočit na vedoucího Iaconelliho, v dalším průběhu závodu se ale koncentroval na bezchybný výkon a uhájení druhé pozice, což se mu nakonec podařilo. Mladý Pražan si na své bodové konto připsal další důležité body. V průběžném pořadí seriálu figuruje na pátém místě, ovšem se stejným počtem bodů jako třetí Iaconelli a čtvrtý Tappy.

Esteban Guerrieri jel v druhé polovině závodu osamoceně na páté pozici. Při svém debutu v Auto GP Argentinec dokázal bodovat v obou víkendových závodech. V krátkém závodě neměl Adrien Tambay velkou šanci propracovat se startovním polem vpřed. Proto se Francouz před koncem závodu rozhodl zajet do boxu k výměně pneumatik. Na novém obutí pak dosáhl nejrychlejšího kola závodu, za které inkasoval alespoň jeden bod.

V celkovém hodnocení závodního víkendu obsadil Jan Charouz třetí pozici, za kterou inkasuje prize money ve výši 30 000 euro.

Jan Charouz: "Mám velkou radost, že se mi stejně jako při předchozím podniku ve Spa-Francorchamps podařilo vybojovat umístění na stupních vítězů, navíc jsem si opět o příčku polepšil. Bylo by příjemné, kdyby tento trend pokračoval i v příštím závodě. Na začátku závodu jsem se snažil dostat před Iaconelliho, ale bohužel to nevyšlo. Auto bylo lehce přetáčivé. Proto jsem nikdy nebyl dostatečně rychlý při výjezdu na dlouhou rovinku, což je v Magny-Cours snad jediné místo, kde se dá předjíždět. Celkově to byl ale opravdu dobrý víkend, získali jsme důležité body a naše pozice v tabulce šampionátu je před jeho závěrečnou třetinou velice slibná."

Esteban Guerrieri: "Bohužel mi dnes optimálně nevyšel start. Zkusil jsem jet jinou stopou než soupeři, ale nebyla to šťastná volba a já jsem ztratil dvě pozice. Po restartu jsem jel za Tappym, který byl čtvrtý. Zkoušel jsem jet trochu agresivněji, ale zadní pneumatiky v horku nefungovaly úplně ideálně a v průběhu závodu bylo auto čím dál tím víc přetáčivé. Proto jsem se soustředil hlavně na to, abych dojel až do cíle. Chtěl jsem bojovat o podium, což se nepodařilo, přesto jsem rád, že se mi povedlo bodovat v obou závodech. Auto GP pro mě byla opravdu dobrá zkušenost."

Adrien Tambay: "Je veliká škoda, že jsem včera krátce před cílem musel odstoupit. Při sprintu nejsou povinné zastávky v boxech a jen těžko se předjíždí. Proto jsme se rozhodli, že na konci závodu obujeme nové pneumatiky a pokusíme se zajet nejrychlejší kolo, za které se v Auto GP inkasuje bod. To se nám povedlo, ale samozřejmě to je jen malá náplast. Doufal jsem, že na domácí půdě dopadnu lépe. Tým ale znovu ukázal, že je velice silný. Teď se budeme soustředit na poslední dva podniky sezony a pokusíme se z nich vytěžit maximum."

Seriál Auto GP nyní čeká dlouhá letní přestávka. Předposlední podnik se uskuteční ve španělské Navarře až na konci září (25-26/09), závěrečný dvojzávod pak o týden později (02-03/10) na slavném italském okruhu v Monze.

Kompletní výsledky 2. závodu najdete ZDE
Průběžné pořadí šampionátu najdete ZDE

Auto GP 2010
Auto GP je zcela novým šampionátem, který dává mladým jezdcům možnost předvést své schopnosti a talent a získat potřebné zkušenosti. Kalendář Auto GP pro sezonu 2010 tvoří šest podniků. Každý z nich čítá dva závody a všechny se konají na známých evropských okruzích. Sezonu Auto GP zahajuje podnik v Brně (Česká republika), kalendář pak pokračuje podniky v Imole (Itálie), Spa-Francorchamps (Belgie), Magny-Cours (Francie), Navaře (Španělsko) a uzavírá jej podnik v Monze (Itálie).

Pravidla Auto GP jsou nastavena tak, aby účastníci šampionátu měli vyrovnané podmínky, v rámci nichž mohou předvést své schopnosti a talent. S každým z jezdců, startujících na monopostech Auto GP s podvozky Lola a motory Zytec, spolupracuje závodní inženýr a dva mechanici. Tento tým poskytuje jezdci technickou podporu; náhradní díly centrálně dodává Auto GP. Odměnou za úspěch jsou pro účastníky šampionátu prize money v celkové výši 1.200.000 eur.

Závodní víkend Auto GP
Program závodního víkendu Auto GP je rozdělen do dvou dnů. V prvním dni jezdci absolvují dva půlhodinové volné tréninky a třicetiminutovou kvalifikaci určující pořadí na startovním roštu prvního závodu. Druhý den se konají dva závody.

První závod je vypsán na 40 – 45 minut nebo 90 km s povinnou zastávkou v boxech. Body získává podle systému 10-8-6-5-4-3-2-1 bodů prvních osm jezdců v cíli. Jeden bod je udělen jezdci, který absolvuje nejrychlejší kolo závodu.

Výsledky prvního závodu určují pořadí na startu do druhého závodu, do něhož startuje prvních osm jezdců v opačném pořadí. Druhý závod je vypsán na 30 – 35 minut nebo 70 km a boduje v něm prvních šest jezdců, kteří si rozdělují body 6-5-4-3-2-1. Zvláštní bod znovu získává jezdec s nerychlejším kolem závodu.

Jan Charouz
Esteban Guerrieri & Jan Charouz
Jan Charouz
Adrien Tambay
Esteban Guerrieri
Jan Charouz, Carlos Iaconelli & Edoardo Piscopo

 KALENDÁŘ AUTO GP 2010 

 24-25/04  Brno  (CZE)
 22-23/05  Imola  (ITA)
 26-27/06  Spa-Francorchamps  (BEL)
 10-11/07  Magny-Cours  (FRA)
 25-26/09  Navarra  (ESP)
 02-03/10  Monza  (ITA)