Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Zákaz testování škodí Formuli 1, říká Alonso

Zákaz testování škodí Formuli 1, říká Alonso

"Nemůžete vynalézat nové věci, naši technici mají svázané ruce."

Fernando Alonso si postěžoval, že Formule 1 je nyní kvůli zákazu testování příliš svázaná a týmy tak mají jen velmi málo volnosti.

Přísná pravidla, nařizující tvar vozů, zmrazení vývoje motorů a zákaz testování během sezóny znamenají, že vývoj mezi závody je značně omezený. A Ferrari se tímto cítí být dotčeno o to více, má totiž k dispozici bohaté zdroje, špičkové zázemí a také vlastní testovací trať.

"Cílem je vždycky vyhrát, ale není to snadné," řekl Alonso. "Nemůžete vynalézat nové věci bez testování. Je tu málo prostoru pro kreativitu, naši technici mají svázané ruce.

Zákaz testování není zrovna moc dobrý, když jste pozadu, když musíte snížit odstup za nejlepšími týmy. Ale myslím, že pro Ferrari je to ještě o něco bolestivější, protože máme v Maranellu špičkové zázemí. Máme tu všechno, máme okruh Fiorano a když se podíváte z okna, obvykle zeje prázdnotou, protože na něm nemůžeme testovat vozy Formule 1. Je to smutný pohled, ale tak to je, týmy si to odsouhlasily.

Musíme být lepší než ti ostatní v některých jiných ohledech, musíme být lepší než ti ostatní na simulátorech a tak dále. Myslím, že máme všechny potřeby a veškeré zázemí pro to, abychom byli nejlepší."

Alonso říká, že Ferrari v poslední době snížilo svou ztrátu na Red Bull, musí si ale počkat na okruhy, které budou lépe vyhovovat jeho modelu F10.

"Myslím, že Red Bull je silný po celou sezónu a musíme mít na paměti, že Silverstone je zvláštní okruh se zvláštními zatáčkami a v roce 2009 na Silverstonu také dominoval Red Bull. Myslím, že jsme vůz velice dobře vylepšili a řekl bych, že nyní jsme Red Bullu docela blízko, co se týče výkonnosti. Snad se to projeví na klasičtějších okruzích jako v Německu a Maďarsku a my budeme bojovat o pole position.

Na Silverstonu získávali v nájezdech, uprostřed i na výjezdech ze zatáček, tak trochu všude, ale jak jsem řekl, Silverstone je pro Red Bull velice speciální okruh, snad ty další budou pro nás trochu jiné."