Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Šéfové Virginu a Lotusu jsou pro odstranění modrých vlajek

Šéfové Virginu a Lotusu jsou pro odstranění modrých vlajek

"Piloti jsou placeni od toho, aby předjížděli."

Šéf Virginu Richard Branson podpořil svého kolegu z Lotusu Tonyho Fernandese v návrhu na zrušení užívání modrých vlajek při velkých cenách Formule 1.

Fernandes, jehož tým v královně motorsportu letos debutuje, se již v květnu nechal slyšet, že by pro Formuli 1 bylo prospěšné zrušení modrých vlajek.

"Piloti jsou placeni od toho, aby předjížděli, ať už jsou o kolo zpět nebo na špici," řekl Fernandes. "Myslím, že by pro tento sport bylo dobré, kdyby se zbavil modrých vlajek. Takový Ken Tyrrell by ve své době nikdy před sebe žádný vůz nepustil.

Pokud je pro světového šampiona opravdu tak těžké předjet vůz o kolo zpět, pak je to dle mého smutný den pro závodění. Myslím, že celé závodění je o překonávání jiných pilotů, předjíždění, s přídavkem něčeho speciálního.

Někteří piloti tvrdí, že je směšné někoho čtyřikrát míjet o kolo, tak proč by si měli stěžovat, že mají předjíždět někoho, koho čtyřikrát míjeli o kolo?"

Branson, hlavní postava stojící za dalším z nováčkovských týmů, nyní svého kolegu podpořil - podle něj by Formule 1 byla bez modrých vlajek mnohem zábavnější.

"Byla by to mnohem větší zábava, kdyby tu nebyly modré vlajky," řekl Branson. "Jsem si jistý, že některým ze zavedených týmů by se to nelíbilo, ale jde o závodní trať a piloti by neměli být žádáni o uhnutí.

Pokud toto Tony říká, pak s ním rozhodně souhlasím. Nezní to jako závodění a je to tak trochu výsměch sportu."

Výkonný ředitel Virginu Graeme Lowdon tvrdí, že modré vlajky příliš poškozují malé týmy, jelikož ztrácejí příliš mnoho času pouštěním rychlých vozů před sebe.

"Mává se nám modrými vlajkami tři sekundy před tím, než se k nám někdo přiblíží, a v tu chvíli jsou tři sekundy náskok téměř na jedno kolo, přičemž vy je musíte pustit během čtyř zatáček," řekl. "Dostáváme se do situací, kdy se naši chlapci tlačí na okraj trati a vůz za nimi je nemůže dohnat.

Obrovsky to ovlivňuje celý náš závod. Máme před sebou graf času vůči vzdálenosti, kouknete na něj a okamžitě vidíte, kdy začaly modré vlajky, jelikož do toho momentu v závodě jsme na naší rychlosti, ale pak to padá dolů.

Problémem je, že dostáváte modré vlajky příliš brzy - tři sekundy je celkem dlouhá doba. Musíte říct svému jezdci, aby nechal vůz projet, ale nemůžete urychlit ten vůz vzadu. Už nám to zničilo spoustu závodění."