Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

V Bruselu proběhlo jednání o směřování GT v roce 2012

V Bruselu proběhlo jednání o směřování GT v roce 2012

Byla částečně odhalena technická podoba budoucích vozů.

Tento čtvrtek se v hlavním městě Belgie konalo setkání zástupců pořadatelské organizace SRO, FIA a vedoucích týmů, které mají zájem o účast v třetí sezóně světového mistrovství vozů GT. Došlo k zveřejnění dalších podrobností o šampionátu, které by měly platit v příštím roce.

První informace oficiálně představil koncem července vedoucí pořadatelské organizace Stéphane Ratel. Sdělení z tiskové konference pořádané na okruhu v belgickém Spa, kde probíhal víkend 24 hodinového závodu, jsme psali Zde.

Došlo k částečnému vyjasnění technických požadavků narozdíl od původního odvážného, ale neurčitého plánu kombinace vozů tří rozdílných tříd. Po řadě jednání, jichž se kromě výše uvedených stran účastnili také výrobci vozidel, byl určen základ pro tzv. specifikaci vozu pro světové mistrovství (prozatím bych použil zkratku GTWS). Vychází z nejrozšířenějšího modelu třídy GT3 (využití v ME GT3, BES a v celé řadě národních sérií), jenž budou vylepšeny pro použití v MS. Povoleny budou též současné vozy třídy GT1, které budou vyrovnány dle pořád nepříliš zřetelných pravidel automobilů kategorie GTWS.

Nyní jsou objasněny alespoň některé úpravy pro vozy GT3. Proti-blokovací systému brzd (ABS) bude sice zakázán, ale naopak bude možné využívat karbonové disky a destičky namísto ocelových. V obou případech se jedná o přizpůsobení nynějším předpisům GT1. Kladný vliv nejen na zvukový projev bude mít převzetí hlukových limitu třídy GT1 (jsou nepatrně vyšší, výraznější je méně přísný způsob měření). Další souhrnné body (homologace a vyvážení výkonnosti) neodhalují konkrétní detaily úprav. Lze očekávat úpravy hmotnosti, velikosti restriktorů sání vzduchu anebo nastavení křídel.

Tyto návrhy jsou výsledkem dlouhodobého jednání týmů a výrobců s cílem snížit náklady na vývoj. Dále bylo rozhodnuto o nezařazení automobilů třídy GTE (GT2 používané v LMS).

Výsledky jednání uzavírá Ratel následujícími slovy: „Příští sezóna bude přechodným rokem se současnými vozy GT1 schopnými soutěžit s novými vozidly. V roce 2013 bude každý vůz na roštu splňovat předpisy pro GTWS, odrážející vzrůstající zájem o GT3 v národních a mezinárodních sériích. Ve světle nynější ekonomické situace, je GTWS správným řešením k zabezpečení budoucnosti MS GT1.“

Předběžné přihlášky účastníků budou uzavřeny v říjnu – původně měl být úplný seznam zveřejněn v průběhu září. Pokračují rovněž práce na kalendáři závodů pro příští sezónu.