Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Zápisky z deníku Gran Turisma 4/2011

Zápisky z deníku Gran Turisma 4/2011

Přehled zpráv věnovaných závodům a vozům GT.

Zápisky z deníku Gran Turisma: souhrn kratších zpráv nevydaných na tomto portálu. Připomíná odkazy závodů anebo významnější novinky zde zveřejněné. Naleznete zde také upozornění na události, jež proběhnou.

25. listopadu – GT3, Aston Martin

Na okruhu Brands Hatch provedl Aston Martin první testy modelu V12 Vantage v úpravě pro GT3. Vůz pilotovaný Darrenem Turnerem urazil bez větších problémů necelou tisícovku kilometrů. Z testů pořídil britský výrobce následující videozáznam, v němž si můžete užít mj. úchvatný zvuk pohonné jednotky (Zde).

Britský jezdec si nejnovější přírůstek automobilky z Gaydonu pochvaloval: „Pocit z nového Vantage je dobrý, jedná se o velký pokrok v porovnání s typem DBRS9. Díky základu menšího Vantage je vůz ovladatelnější, čímž dává jezdci jistotu při využití maximálního výkonu dvanáctiválcového motoru.“

Zdroj: Endurance-Info, Aston Martin, You Tube

26. listopadu – MS GT 2012

Nedostatek oficiálních informací o podobě světového mistrovství v příštím roce vedl redaktora francouzského portálu věnovaného motorsportu k vydání článku, v němž se zmínil o zákulisních informacích.

Přestože se mezitím již podařilo uvést kalendář a učinit rozhodnutí ohledně techniky, jména týmů anebo výrobců jsou prozatím zahalena tajemstvím. Zatím jistá dvojice je pouze v případě francouzské stáje Hexis a nového přírůstku v podobě McLarenu GT. Novinkou se stalo oznámení účasti týmu WRT s Audi R8 LMS, jenž s těmito vozy závodí v GT3 a BES.

Zájem projevily i stávající týmy MS mj. JR Motorsports (Nissan GT-R), Young Driver AMR (Aston Martin, pravděpodobně V12 Vantage) anebo All-Ink.com Münnich Motorsport (pravděpodobně Mercedes SLS). Dohady kolují okolo účasti belgického týmu Prospeed Competition, který nasazoval vozy Porsche v GT3 anebo v 24 hodinovém závodě ve Spa. Zřejmě by Belgičané používali vozy Porsche 997 GT3-RSR, proti nimž by nasadil jejich rival z Maranella Ferrari 458. Italské automobily by nejezdily v barvách týmu Vita4One, který je používal v BES, ale u stáje AF Corse.

V souvislosti s tímto italským týmem se pojí dvě zajímavé informace. První je údajná spolupráce s Antonínem Charouzem, druhá je přítomnost současného mistra GT3 Francesca Castellaciho. Jako rychlejší z vítězné dvojice se stal držitelem cenné trofeje Michelin Award. Italský jezdec je tak vybaven na příští sezonu v MS čtyřiceti sadami pneumatik a částkou 150 000 euro.

Není také vyloučen návrat týmu Vita4One, údajně s BMW Z4. Jména dalších týmů známa nejsou, ale zájem na účasti mají také Alpina (B6) anebo Lamborghini (Gallardo).

GT v Brně 2010

Foto: Tomáš Krejčík

BMW Alpina ve verzi GT3 navštívila v loňském roce i brněnský automotodrom. Ve voze stáje S-Berg Racing Team byl polovinu sezony kolegou Mayr-Melnhofa roudnický rodák Martin Matzke. Ve Francii byli oba jezdci nahrazeni dvojicí domácích závodníků a poté rakouský tým ME GT3 opustil. Během roku 2010 se dokonce objevilo několik zpráv o přípravě tohoto modelu dle pravidel GT1. Úpravcem se měla stát německá společnost Aurora Racing. Projekt pomalu upadl v zapomnění a Alpina se vytratila i z evropského mistrovství do národních šampionátů. Na mezinárodní scéně ji znovu mohli spatřit diváci v posledním podniku vytrvalostní série BES v Silverstone jako součást týmu Marc VDS. Posádka Mayr-Melnhof/Deerdale/Lunardi skončila na šestém místě. V současnosti nejsou známy bližší informace o stáji, která by poměrně vzácný vůz nasazovala.

Zdroj: Endurance-Info, BES, GT3, Formule

2. prosince – GT 2012

Pořadatelská SRO zveřejnila návrh, který předkládala na zasedání Světové rady motorsportu FIA 7. prosince v Indii.

Jeho součástí byl požadavek na sloučení technických a sportovních předpisů MS GT1 a ME GT3. Ve světovém mistrovství by byla umožněna účast vozů podle pravidel třídy GT3. Naopak evropský šampionát by měl místo původního formátu kvalifikace, v němž startovní pozice pilota odpovídala umístění dosaženému v jeho části, nahradit vyřazovacím formátem složeným ze tří částí používaným v MS. Dvojici stejně hodnocených klání by měl nahradit systém kvalifikačního a hlavního závodu. Změna by se dotýkala i zastávek v boxech, kde by nyní u GT3 měla probíhat výměna pneumatik.

Rozdílnost by byla zachována pouze v rozdělení jezdců do kategorii podle výkonnosti (více o kategorizaci jezdců naleznete Zde). Zatímco v MS by nedocházelo k omezením, aby byla zajištěna účast profesionálních pilotů, v ME by se nadále používal stávající systém. Snahou je zajistit základnu pro výchovu jezdců pro vrcholný šampionát a zároveň odlišit se ve vzrůstající konkurenci řady národních sérií.

Pokud se nepodaří zajistit účast alespoň dvaceti vozů v ME, nejsou vyloučeny společné závody během evropského putování účastníků MS. K tomu má dopomoci jak ohlášené sjednocení pravidel, tak společné vystoupení ME s MS u všech podniků na starém kontinentu.

FIA GT3, Slovakiaring

Letos čítalo pole evropského mistrovství necelé tři desítky vozů. Hexis nabízí prostřednictvím stránek šampionátu dvojici svých automobilů třídy GT3 případným zájemcům. Součástí startovní vřavy jsou i vozy belgické stáje WRT. Ta si pro MS pořídí novou techniku, ale není zatím jasné, zda bude pokračovat v příštím ročníku ME. Spekuluje se o dalších současných aktérech evropského mistrovství, kteří mají zájem o prestižnější šampionát.

Zdroj: GT1, GT3

6. prosince – GT1, Nissan

Jméno Stefano Comini je zatím neznámým pojmem ve světě GT. Pokud někdo sleduje Eurocup Mégane Trophy, zná švýcarského pilota jako úřadujícího mistra tohoto šampionátu. Odměnou mu bylo svezení ve voze současných šampiónů MS GT1 na okruhu Fuji. Je otázkou zda se mu podaří jít ve šlépějích předchozího mistra, který se letos účastnil nejen MS za volantem vozu Corvette C6R a Nissan GT-R, ale i dalších sérií GT. Oním pilotem je – Nick Catsburg.

Zdroj: Autohebdo

7. prosince – FIA

V indickém Novém Dillí proběhlo zasedání Světové rady motorsportu FIA, které přijalo doporučení komise GT. Tím byla schválena účast GT3 v příštím ročníku světového mistrovství. Bližší podrobnosti týkající se pravidel nebyly uvedeny, v případě kalendáře byl povolen odklad o jeden týden.

Zdroj: Formule

9. prosince – Blancpain Endurance Series

Pořadatelská společnost SRO představila následující podobu kalendáře druhého ročníku vytrvalostního šampionátu Blancpain Endurance Series.

p.
 Datum  Stát  Okruh
 1.  15.04.2012   Itálie  Monza
 2.  03.06.2012   Velká Británie  Silverstone
 3.  01.07.2012   Francie  Paul Ricard
 4.  28. – 29.07.2012   Belgie  24 hodin - Spa
 5.   23.09.2012   Německo  Nürburgring
 6.  Říjen 2012  bude oznámeno  bude oznámeno

Poslední termín bude vyhrazen pravděpodobně podniku ve Španělsku. Další informace o šampionátu, včetně programu vydávání článků věnovaných BES naleznete Zde.

Zdroj: Formule

15. prosince – GT 2012

Týden po zasedání Světové rady motorsportu zveřejnila SRO přislíbené kalendáře světového a evropského mistrovství GT. Evropské podniky označené hvězdičkou představují vystoupení obou sérií během jednoho víkendu. Chybí pouze oznámení místa posledního společného vystoupení v Evropě. Ve hře je britský Brands Hatch anebo německý Sachsenring (anebo Nürburgring).

p.
 Datum  Stát  Okruh
 1.  08.04.2012   Francie  Nogaro*
 2.  22.04.2012   Belgie  Zolder*
 3.  27.05.2012   Španělsko  Navarra*
 4.  08.07.2012   Portugalsko  Algarve*
 5.  26.08.2012   Čína  Peking
 6.  02.09.2012   Čína  Ordos
 7.  16.09.2012   Rusko  Moskva*
 8.  07.10.2012   Holandsko  Zandvoort*
 9.  25.11.2012   Argentina  San Luis

Doplňující informace o rozpisu závodů a program vydávání článků věnovaných MS a ME naleznete Zde.

Zdroj: Formule

18. prosince – MS GT, Mercedes

Podle britského Autosportu by měl vstoupit do MS GT rival dříve oznámeného McLarenu. Dvojici vozů Mercedes SLS údajně koupil tým All-Inkl.com Münnich Motorsport. Německá stáj provozovala během předchozích dvou ročníků MS GT1 Lamborghini Murciélago. V případě použití GT3 v následujícím ročníku světového mistrovství byla ochotna vyměnit GT1 za Gallardo.

Zdroj: Racing World

20. prosince – MS GT, Audi, WRT

Jestliže předchozí zpráva může vyvolávat dohady, vstup Audi byl potvrzen i pořadatelskou organizací. Podle očekávání bude automobilka z Ingolstadtu reprezentována belgickou stájí WRT. Belgičané pod vedením mistra GT1 v šampionátu LMS (2006) Vincenta Vosse bude do nadcházející sezóny přezbrojena na vylepšenou verzi Audi R8.

S předchozí generací německého vozu se podařilo týmu WRT zvítězit letos ve 24 hodinovém závodě ve Spa. Tím její pilot Greg Franchi učinil rozhodující krok k titulu v Blancpain Endurance Series v třídě GT3 s profesionálními posádkami.

Jména pilotů bychom mohli podle vyjádření týmu znát koncem letošního roku.

FIA GT3, Slovakiaring

Na světovou scénu přijíždí belgická stáj WRT, dosavadní účastník ME GT3 a BES.

Zdroj: GT1

Předchozí vydání Zápisků z období 24. října – 24. listopadu naleznete Zde. Jeho obsah je v následující tabulce:

 Datum  Série  Popis
 04.11.  MS GT  McLaren láká účast v MS, jehož základem by byly pouze upravené vozy GT3
 06.11  GT1  Desátý podnik MS GT1 v argentinském San Luis, závěrečná klasifikace
 06.11.  GT1  Účastník MS GT1 stáj DKR Engineering zvažuje přesun do BES
 07.11.  GT1  Patrick Selleslagh oznámil ukončení činnosti své stáje, která letos zajišťovala provoz týmu Exim Bank Team China
 14.11.  MS GT  Francouzská stáj Hexis oznámila účast v MS GT 2012 s vozy McLaren GT

První vydání Zápisků v roce 2012 je plánováno na čtvrtý týden (23. ledna – 29. ledna). Jsou očekávána další oznámení o účasti v příštím ročníku světovém mistrovství. Měl by být znám i datum a místo neuvedeného podniku MS a ME. Přislíbeno bylo i zveřejnění pravidel.