Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Zápisky z deníku Gran Turisma 1/2012

Zápisky z deníku Gran Turisma 1/2012

Přehled zpráv věnovaných závodům a vozům GT.

Zápisky z deníku Gran Turisma: souhrn kratších zpráv nevydaných na tomto portálu. Připomíná odkazy závodů anebo významnější novinky zde zveřejněné. Naleznete zde také upozornění na události, jež proběhnou.

23. prosince – GT4, Slovensko

Přestože Slovakia Ring se měl opět těšit na účast ME GT3, nakonec došlo ke sjednocení kalendáře evropské série s MS GT. Ta se slovenským okruhem nepočítala, nicméně SRO přichystala pro slovenské a případně české příznivce gétéček náhradu.

Ve dnech 17.-19. srpna se objeví na Slovakia Ringu alespoň evropský pohár třídy GT4. Jedná se o kategorii, která má oproti běžně prodávaným sportovním vozům jen nezbytné minimum úprav. Automobily v této úpravě lze používat i v běžném silničním provozu.

Zajímavá je přehlídka vozidel, kde se kromě tradičních značek známých z GT3 anebo GT1 vyskytují i ojedinělé modely automobilů. Je pravděpodobné, že tyto skvosty bude možné podrobněji zkoumat se vstupenkou do paddocku tak, jako tomu bylo loni u GT3.

V plánu je i vydání mimořádného článku věnovaného návštěvě GT4 na Slovensku. Zde se dozvíte další podrobnosti o sérii i o možnostech přítomnosti na okruhu.

Zdroj: Racing World

3. ledna – GT3, Chevrolet

V druhém vydání Zápisků jsme přinesli zprávu o chystaném projektu úpravy vozu Chevrolet Camaro podle pravidel třídy GT3. Po třech měsících společnost SaReNi United ukončila ve spolupráci s firmou Reiter Engineering vývoj vozu a testy. Zároveň sdělila informace o novém přírůstku.

Osmiválcový motor o objemu 7 883 cm3 byl svěřen do péče ladičů americké firmy Katech, po jejímž zásahu dosahuje výkon pohonné jednotky 650 koní. Výdrž bez nutnosti údržby je 5 000 kilometrů, což je dostačující množství i pro 24 hodinový závod. Vůz je osazen pouze 37 kg vážící převodovkou Holinger. Mimořádně příznivá cena začínající na hodnotě 195 000 euro bez daně se může stát velkým magnetem pro zájemce.

Vůz by měla již letos nasazovat stáj Yaco Racing v německém mistrovství ADAC GT Masters.

Chevrolet Camaro

Foto: Yaco Racing

Zdroj: GT Eins

4. ledna – GT1, GT3, Marc VDS

Belgická stáj z Charleroi-Gosselies, která v říjnu oznámila svůj cíl zaměřit se na Blancpain Endurance Series místo účasti v MS GT nabízí k prodeji své vozy a příslušenství.

K mání je nejen dvojice Fordů GT třídy GT1 (290 000 euro bez daně), ale také stejný model v úpravě pro GT3 (220 000 euro). V nabídce bylo i BMW Z4 GT3 (250 000 euro), protože belgický tým chce v BES letos využívat nový vůz mnichovského výrobce.

Kromě vozidel a jejich náhradních dílů lze zakoupit tankovací zařízení ATL, zařízení pro nasvícení startovních čísel anebo čtyři sady vybavení garáží podle pravidel MS GT. V nabídce se vyskytovala i sada pro radiovou komunikaci.

Zdroj: Marc VDS Racing Team

11. ledna – GT, Reiter Engineering

Od majitele firmy Reiter Engineering zjišťoval redaktor francouzského magazínu Endurance-Info plány na rok 2012

Německý tým má v úmyslu účastnit se opět série ADAC GT Masters, která je pořádána v zajímavých místech odbytu jeho upravených vozů. Ve vytrvalostní BES má s posádkou Kox/Hayek v úmyslu zapojit se od bojů o titul ve třídě smíšených posádek GT3 Pro-Am. Hans Reiter zvažuje ještě účast v ME GT3 anebo International GT Open (neoficiální evropský šampionát vozů GT2 a GT3).

Dotazy směřovaly i k přítomnosti jeho stáje v MS GT. V současnosti ji vidí německý úpravce nad své finanční možnosti, i přes dobré prodeje vozů Gallardo GT3. Vývoj Murciélaga pro MS GT1 jej stál mnoho úsilí a podařilo se mu prodat jen dva vozy. Pokud by se našel zájemce ochotný podílet se na účasti v MS GT, Reiter by se velmi rád zapojil do bojů o světový titul.

Foto: Martin Straka 

Německý tým má zkušenost se světovým mistrovstvím GT1 z roku 2010. Loni se již MS nezúčastnil a jeho vozy provozovala nejprve stáj Swiss Racing Team. Po finančních potížích švýcarského týmu se v závěru sezóny o provoz vozů Lamborghini starala stáj DKR Engineering.

Zdroj: Endurance-Info, Reiter Engineering

12. ledna – MS GT, BMW, Vita4One

Německý tým rozptýlil dohady o jeho účasti v MS GT v letošním roce. Přestože v létě tým uvažoval o nasazení Ferrari F458, v posledních týdnech byl spojován s reprezentací BMW Z4 ve světovém mistrovství (více Zde).

Zdroj: Formule

12. ledna – GT3, MS GT, Nissan, JR Motorsports

Britská společnost JRM se zúčastnila výstavy specializované na motorsport Autosport International. V její expozici byl vedle Nissanu GT-R mistrovské dvojice Luhr/Krumm vystaven i stejný model ve verzi GT3.

Vývoj a testy byly ukončeny a vůz je nyní nabízen k prodeji. Původní motor, vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru, poskytuje po úpravách výkon 530 koní (při 6 400 ot./min). Pohonná jednotka umístěná vpředu pohání zadní kola. Vůz je vybaven šestistupňovou převodovkou s ovládáním pod volantem. Prodej budou zajišťovat obě společnosti, které se podílely na vývoji – JRM a NISMO. Zájemci si musí připravit minimálně 298 000 euro. Prozatím bylo přijato šest objednávek.

Vedoucí společnosti JRM, James Rumsey, ohlásil týden před výstavou záměr zúčastnit se nového vytrvalostního šampionátu World Endurance Championship (WEC). Prototyp třídy LMP1 představuje pro britský tým novou výzvu po zisku jezdeckého titulu v MS GT1 2011.

K účasti ve třetím ročníku MS GT se zatím staví zdrženlivě, ačkoliv jeho stáj v létě patřila mezi sedm zájemců o světový šampionát. Změna pravidel, která dostala čtveřici jeho dva roky starých vozů třídy GT1 mimo hru, změnila jeho rozhodnutí. Zájem o šampionát by nabyl po získání sponzora, případně je ochoten nabídnout své služby zákaznickému týmu.

Zdroj: Endurance-Info, JRM, Autosport, GT-Eins

13. ledna – MS GT, Mercedes, All-Inkl.com

Účastník MS GT1 s vozy Lamborghini, tým All-Inkl.com Münnich Motorsport, ukončil oficiálním prohlášením dohady ohledně techniky pro následující ročník MS GT. Do třetího ročníku nastoupí s vozy Mercedes-Benz SLS (více Zde).

Mercedes SLS v barvách týmu All-Inkl.com Munnich Motorsport - návrh

Foto: Berzerk Design

Zdroj: Formule

13. ledna – GT, AF Corse

Italská stáj AF Corse spojovaná s nasazením F458 v MS GT odhalila první plány na rok 2012. Kromě účasti v sériích pořádaných ACO (WEC a ELMS), International GT Open a Ferrari Challenge plánuje účast i v šampionátech společnosti SRO.

V Blancpain Endurance Series nasadí dvě posádky ve třídě GT3 Pro-Am. O dvojici Ferrari F458 se podělí dvojice Griffin/Gerber a trojice Mallegol/Bachelier/White. Nyní italská stáj hledá jezdce pro své vozy v ME GT3. Vedoucí týmu Amato Ferrari se nedávno setkal i se Stéphanem Ratelem, s nímž jednal o účasti jeho týmu v MS GT. Žádné nové zprávy ohledně nasazení svých vozů v tomto šampionátu neuvedl.

Zdroj: Endurance-Info

Stane se

Přestože do zahájení další sezóny zbývají dva měsíce, týmy již zveřejňují své plány na letošní rok. Jestliže MS GT se potýká s volným tempem ohlašování účastníků, evropský šampionát vozů GT3 je na tom o něco hůře.

Kromě týmu AF Corse s Ferrari F458 další zájemci ještě přemýšlí nad účastí. Konkurenční vůz z Apeninského ostrova, Lamborghini Gallardo, zřejmě nasadí tým Reiter Engineering. Svoji účast zvažují DB Motorsport (BMW Z4) anebo stáje s novými vozy v evropském šampionátu: Boutsen Ginion (McLaren 4-12C), RJN Motorsport (Nissan GT-R) a Yaco Racing (Chevrolet Camaro).

Volnější nároky na účast oproti mistrovstvím pod hlavičkou FIA naopak lákají nemalý počet zájemců do Blancpain Endurance Series v kategorii GT3. McLaren 4-12C GT3 si v loňských závodech této série odbyl své první závody a nyní čeká BES záplava britských vozů. Dva vozy nasadí Boutsen Ginion, United Autosport a Gulf Racing. Německé výrobce zatím zastupuje BMW Z4 se stájemi Marc VDS, DB Motorsport (2 vozy) a Porsche 911, které pojede v barvách Ruffier Racingu (Pro-Am) a pravděpodobně také Exagon Engineeringu. Především v kategorii smíšených posádek Pro-Am uvidíme Ferrari F458 stáje Insight Racing, AF Corse (2 vozy) anebo Lamborghini Gallardo Reiter Engineeringu. Stejný vůz možná použije i tým DVB Racing a prozatímní výčet uzavře možná účast stáje RJN GT Academy s novým vozem Nissan GT-R GT3.

Zájemce o zbývající třídy lze spočítat na prstech jedné ruky: v GT3 Gentleman Trophy s vozy podle starších předpisů nasadí Ruffier Racing opět Gallardo, Exagon Racing pojede s Porsche, o GT4 veřejně uvažuje i DVB Racing s BMW M3.

Zdroj: Endurance-Info, Racing World, Autohebdo

Další vydání Zápisků je plánováno na přelom února a března (27. února – 4. března). Do konce ledna vyjde další vydání Grand Magazínu. Vzhledem k obsáhlému tématu došlo k rozdělení předem oznámeného námětu o společnosti SRO na dva díly. Ještě v lednu bude zveřejněn Ratelův životopis, v dalších dílech vydaných začátkem února informace o jeho organizaci a šampionátech pořádaných SRO.

Předchozí vydání Zápisků z období 25. listopadu – 20. prosince naleznete Zde. Jeho obsah je v následující tabulce:

 Datum  Série  Popis
 25.11.  GT3  Představení vozu Aston Martin Vantage GT3, video
 26.11.  MS GT  Informace a dohady o účastnících MS GT 2012
 02.12.  GT  Návrh změn MS GT a ME GT3 v roce 2012
 06.12.  GT1  Mistr série Mégane dostal příležitost řídit Nissan GT-R
 07.12.  GT  Schválení účasti GT3 v příštím ročníku MS GT
 09.12.  BES  Kalendář druhého ročníku vytrvalostního šampionátu
 15.12.  GT  Kalendář MS GT a ME GT3 pro sezónu v roce 2012
 18.12.  MS GT  Zvěsti o účasti týmu All-Inkl.co s vozy Mercedes SLS
 20.12.  MS GT  Oznámení stáje WRT o nasazení Audi R8 do MS GT v roce 2012