Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Sauber věří, že i C31 bude šetrné k pneumatikám

Sauber věří, že i C31 bude šetrné k pneumatikám

Tento aspekt byl podle týmu při stavbě auta klíčový.

Sauber věří, že i letos bude mít nad svými rivaly výhodu v hospodaření s pneumatikami, jelikož tento aspekt stavěl jako primární při navrhování nového C31.

Snaha minimalizovat opotřebení pneumatik byla podle šéfdesignéra týmu Marka Morrise zásadní částí konceptu nového vozu.

I přesto si však u Sauberu hráli s předním i zadním zavěšením, aby překonali loňské problémy se zahříváním pneumatik pro kvalifikační kola a za chladnějších podmínek.

"To byl náš primární cíl, určitě si udržet dobré hospodaření s pneumatikami a zároveň získat flexibilitu pro větší možnosti při změnách nastavení, zejména v kvalifikaci," řekl Morris.

"Vždycky je to kompromis mezi kvalifikací a závodem. V továrně máme pár velice dobrých kluků, kteří pracují ve skupině zaměřující se na výkonnost a neustále se snaží pochopit pneumatiky a co musíme udělat s nastavením, abychom z pneumatik dostali co nejvíc.

Loni jsme se hodně trápili v kvalifikaci, takže to pro nás letos byla velká priorita. Máme nové přední a zadní zavěšení, které nám umožňuje daleko více možností nastavení, takže cítíme, že tohle je jedna z oblastí, na kterou se musíme zaměřit.

Je řada dalších oblastí, včetně toho, jak se popasujeme s výfuky, a opět jsme přes zimu strávili spoustu času na pokroku v těchto oblastech."

Morris dodal, že letošní vůz je téměř výhradně postaven z kompletně nových dílů, ale návrhářská filozofie loňského C30 byla přesto zachována.

Tým má podle jeho slov navíc také spoustu práce na balících nových dílů, ačkoliv nadcházející testy do značné míry ovlivní rozhodování o tom, kterým směrem se další vývoj bude ubírat.

"Co se šasi týče, prakticky celý vůz je nový. Celé zavěšení je nové, takže jen málo dílů je převzatých.

Pokud jde o vývoj, máme před sebou tři velice nabité testy, které nám snad dají nějaký směr. Je těžké načasovat příchod novinek, ale po testech budeme vědět daleko víc.

Šasi bylo navrženo okolo daleko těsnějšího celku, ale přestože je těsný, je flexibilní co do možnosti nasazení řady různých aerodynamických novinek, které odteď do Melbourne budeme mít. Také pravidla o výfucích pro nás připravila velkou výzvu.

Máme tady základní specifikaci auta, na které budeme testovat řadu různých možností. Cítíme, že jsme připravili velice flexibilní auto, abychom mohli bojovat o bodovaná umístění."