Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

DTM spojí síly s japonským šampionátem Super GT

DTM spojí síly s japonským šampionátem Super GT

Od roku 2014 budou mít obě série shodné technické regule.

Honda, Toyota nebo i Nissan by se od sezóny 2014 mohly objevit v německém mistrovství cestovních vozů DTM. Jeho organizátor, ITR, se totiž dohodl na spolupráci s pořadatelem závodů japonského mistrovství Super GT, kde tyto tři asijské značky závodí.

ITR dnes oznámilo, že bylo dosaženo dohody s agenturou GTA pořádající šampionát Super GT, který bude mezi lety 2014-2018 využívat naprosto stejných technických regulí jako v DTM.

Šéf ITR Hans Werner Aufrecht řekl: "Toto je pro všechny zúčastněné velmi důležitý den. Kromě toho to má i mimořádný význam pro celý motoristický svět.

Spolupráce mezi GTA a ITR na základě nových technických předpisů je jako splněný sen.

Jsme přesvědčeni, že tento mezník v historii motoristického sportu nejen, že pomůže výrazně snížit náklady, ale také zlepší bezpečnost a vytvoří dramatické závody, kde budou mít automobilky a týmy stejné šance, a pobaví tak miliony fanoušků po celém světě."


Dohoda tak dává možnost všem třem automobilkám závodícím v DTM (Audi, BMW a Mercedesu) závodit v Super GT s vozy, které byly původně postaveny pouze pro německý šampionát.

Německé automobilky byly v Japonsku při podpisu smlouvy zastoupeny šéfem Audi Sport Dr. Wolfgangem Ullrichem, který řekl: "Super GT a DTM mají mnoho společného. Nyní budou tyto organizace spolupracovat na základě společných technických předpisů. Je to krok, který zaručí divácky nádherný sport, přiměřené náklady a maximální bezpečnost."

Do roku 2014, kdy budou vozy v obou šampionátech mít stejný podvozek a motor, budou vyrovnávány pomocí systému vyvažujícímu výkonnost v rámci doby, která je popisována jako "přechodné období".

Současné předpisy DTM vstoupily v platnost v letošním roce. Cílem ITR bylo snížit náklady a naopak zvýšit sledovanost a bezpečnost, k čemuž pomohlo 57 nových dílů zahrnujících šasi nebo nový difuzor.