Novinky

  • 20.05.2024 Good Verstappen v neděli kromě Imoly opanoval také Nürburgring - v simulátoru

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

Facebook Instagram

Pérezova monacká nehoda inspirací pro bočnice Sauberu

Pérezova monacká nehoda inspirací pro bočnice Sauberu

Švýcarský tým u svého letošního vozu zvolil agresivnější přístup.

Sauber se při navrhování bočnic svého letošního C32 inspiroval havárií svého bývalého jezdce Sergia Péreze v kvalifikaci na Velkou cenu Monaka v roce 2011.

Šéfdesignér týmu Matt Morris při prezentaci letošního vozu prozradil, že Pérezův boční náraz v rychlosti přes 100 km/h pomohl týmu uvědomit si, že rozměr bočnic je možné zmenšit téměř o 50 procent.

I navzdory tak značnému zmenšení bočnic si však Sauber nemyslí, že by zašel až příliš daleko, ačkoliv mu trvalo velice dlouho poskládat všechny díly do tak těsného prostoru.

"Checo (Sergio Pérez) měl před pár lety poměrně vážnou nehodu v Monaku a když jsme to auto dostali zpátky a uviděli jsme, jak je bočnice celá slisovaná, řekli jsme si, schválně, jestli bychom to takhle dovedli udělat," řekl Morris.

"Ty bočnice jsou odvážným krokem, odvážným návrhem, ale my tomu docela věříme. Jedna z velkých výzev pro nás tkví v natěsnání všech chladičů a boxů. Tak jako většina věcí ve Švýcarsku, stihli jsme to akorát včas!"

Mimo bočnic Sauber odvedl spoustu práce také na novém brzdovém systému, který v loňském roce několikrát testoval, nikdy s ním však nezávodil. Na novém C32 se týmu také podařilo vylehčit šasi.

"Máme zcela nový brzdový systém, který jsme vyvíjeli v loňském roce vyvíjeli," řekl Morris.

"Co se týče šasi, je to oblast, na které jsme strávili spoustu času a úsilí, abychom snížili hmotnost. Podařilo se nám dosáhnout určitého odlehčení, aniž bychom omezili bezpečnost.

Výfuky nejsou nijak výrazně odlišné od těch, se kterými jsme dojeli loňský rok, jen jsme je ještě vylepšili. Přední křídlo je převážně převzaté z loňského roku.

Jednou z malých změn pravidel je další kontrola legálnosti předního křídla, takže jsme museli strávit spoustu času na změně struktury křídly, abychom zajistili, že jí projdeme. Na tomto vývoji jsme během zimy strávili spoustu času."

Morris také dodal, že Sauber pro letošní rok plánuje experimenty se systémem pasivního dvojitého DRS, začít chce už během předsezónních testů.

"Pasivní DRS je povolené, takže je to oblast, na jejíž vývoj se budeme během zimních testů dívat," řekl.