Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Být u Red Bullu, tak mám obavy, míní Massa

Být u Red Bullu, tak mám obavy, míní Massa

"Alespoň letos mají nějaké problémy."

Felipe Massa se nechal slyšet, že pokud by byl na konci první série testů v Jerezu v pozici, v jaké je tým Red Bull, měl by starosti.

Red Bull během čtyř dnů ve Španělsku obkroužil pouze 21 kol, zatímco Williams 173. 86 z nich přitom zvládl odjet Massa v poslední den.

"Měl bych obavy," řekl Massa. "Alespoň letos mají nějaké problémy a nejsou na kolo o dvě sekundy rychlejší, jako tady byli loni! Mají nějaké problémy a starosti, pokud nevidíte Red Bull neustále vyhrávat, pak to může být pozitivní pro všechny."

Massa zajel za chladného počasí v pátek nejrychlejší čas dne a s pokrokem, kterého Williams během testů dosáhl, je podle svých slov spokojen.

"Být na první pozici je vždy pěkné," řekl Brazilec. "Je to už dlouho od chvíle, co jsem dokončil testy na čele, stále však jde jen o první test a hodně vozů ještě chybělo, takže to stále není ono. Vždy je dobré a pozitivní, když odjedete více kol, než jste odjeli předtím. Ostatní týmy však i nadále jezdí více kol než my.

Některé týmy byly rovněž lépe připravené. Mercedes je jedna společnost (co se výroby motorů a šasi týče), takže oni měli vše připravené a že to funguje, věděli dříve než my, stejně tak Ferrari. My jen vyměnili motor a spoustu lidí v týmu, takže chtít, aby vůz okamžitě fungoval, není lehké."


Massa si však podle svých slov bude muset ještě zvyknout na nový elektronický systém zadních brzd, které jsou od letošní sezóny na všech vozech. Kromě toho také na větší točivý moment vycházející z turbomotorů.

"Brzdy fungují odlišně. Jsou řízené elektronicky. Stále ještě hodně potřebuji zlepšit způsob, jakým brzdím, jelikož je to rozdílné a trochu zvláštní. Potřebuji také porozumět motoru, Máme problém s prokluzem kol a trpíme menším množstvím přítlaku. Samotný motor je silný, ovšem kvůli menšímu přítlaku je těžké vůz řídit a je důležité pochopit, jak musíme řadit a pracovat s motorem. Samozřejmě je ještě hodně co zlepšovat."