Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Porsche při své premiéře třetí, nestačilo jen na toyoty

Porsche při své premiéře třetí, nestačilo jen na toyoty

FIA WEC, Silverstone - závod

Toyota obsadila první dvě pozice v kategorii LMP1 v úvodním závodě nové sezóny Mistrovství světa vytrvalostních závodů na britském Silverstonu. Posádka vozu Porsche s bývalým pilotem Formule 1 Markem Webberem skončila na třetí příčce.

Sebastien Buemi, Anthony Davidson a Nicolas Lapierre vyhráli s náskokem jednoho kola na své značkové kolegy Alexandera Wurze, Kazukiho Nakadžimu a Stephana Sarrazina na druhém voze TS040 Hybrid po pěti a půl hodinách závodu, který byl 30 minut před cílem předčasně ukončen kvůli velmi silnému dešti.

O osudu závodu bylo rozhodnuto už v jeho první hodině, když začalo pršet. Vítězná posádka ve voze číslo 8 se rozhodla při zastávce nasadit pneumatiky do přechodných podmínek, zatímco vůz č. 7 vyrazil zpátky na trať na mokrých pneumatikách.

To se ukázalo jako klíčové, jelikož posádka #8 následně získala rozhodující náskok, který postupně navyšovala až do cíle.

Třetí místo při svém návratu do kategorie LMP1 získalo Porsche. Timo Bernhard, Brendon Hartley a ještě do loňské sezóny pilot Red Bullu ve F1 Webber, který závod dojížděl, ztratili na vítěznou posádku #8 dvě kola.

 

Cíl závodu naopak nevidělo druhé Porsche 919 Hybrid Neela Janiho, Romaina Dumase a Marca Lieba. Jani během závodu přišel o pravé přední kolo a poškodil si tím zavěšení. Mechanici následně strávili nějakou chvíli jeho opravou, a když se vůz vydal zpět na trať, objevil se problém s hydraulikou.

Nevydařený vstup do sezóny má za sebou Audi, když po jezdeckých chybách nedojel do cíle ani jeden z jeho prototypů R18 e-tron quattro.

Na konci první hodiny závodu havaroval ze třetí pozice v zatáčce Woodcote Lucas di Grassi. Brazilec sice dokázal s vozem dojet do boxů, ovšem přední zavěšení bylo příliš poškozené na to, aby mohla posádka pokračovat v závodě.

Nedařilo se ani vozu se startovním číslem 2. Andre Lotterer se nejprve na mokré trati roztočil v zatáčce Stowe a Benoit Treluyer následně ztratil kontrolu nad vozem v zatáčce Copse a narazil do bariéry.

Francouz se s vozem sice dokázal znovu rozjet, ovšem kvůli velkému poškození jej bylo téměř nemožné ovládat a R18 tak následně skončilo v únikové zóně, odkud již nebylo možné pokračovat.

Ve třídě LMP2 se z vítězství radovala posádka týmu G-Drive Racing na morganu-Nissan, ve které se střídali Olivier Pla, Roman Rusinov a Julien Canal.

Kategorii GTE Pro vyhrálo Porsche 911 RSR #92 posádky Frederic Makowiecki, Marco Holzer a Richard Lietz, kteří se do vedení dostali krátce před výjezdem safety caru, když jejich týmoví kolegové Nick Tandy, Jord Bergmeister a Patrick Pilet zajeli do boxů.

 

 

Mezi vozy GTE Am triumfoval Aston Martin Kurta Thiima, Kristiana Poulsena a Davida Heinemeiera Hanssona před dalším astonem martin Pedra Lamyho, Paula Dalla Lany a Christoffera Nygaarda.

p.
 Kategorie  Vůz  Jezdci  Čas/Odstup
1.
 LMP1-H  Toyota TS 040  Davidson / Lapierre / Buemi
5:22:42.296 
2.
 LMP1-H  Toyota TS 040  Wurz / Sarrazin / Nakadžima
+ 1 kolo 
3.
 LMP1-H  Porsche 919  Bernhard / Webber / Hartley
+ 2 kola 
4.
 LMP1-L  Lola B12/60  Prost / Heidfeld / Beche
+ 8 kol 
5.
 LMP2  Morgan  Rusinov / Pla / Canal
+ 13 kol 
6.
 LMP2  Oreca 03  Howson / Bradley / Macuda
+ 15 kol 
7.
 GTE Pro  Porsche 911  Holzer / Makowiecki / Lietz
+ 20 kol 
8.
 GTE Pro  Porsche 911  Pilet / Bergmeister / Tandy
+ 20 kol 
9.
 GTE Pro  Aston Martin  Turner / Mücke
+ 20 kol 
10.
 GTE Pro  Ferrari F458  Bruni / Vilander
+ 20 kol 
11.
 GTE Pro  Ferrari F458  Rigon / Calado
+ 21 kol 
12.
 GTE Pro  Ferrari F458  Griffin / Parente
+ 21 kol 
13.
 LMP2  Oreca 03  Zlobin / Minassian / Mediani
+ 22 kol 
14.
 GTE Pro  Aston Martin  MacDowall / O'Young / Rees
+ 23 kol 
15.
 GTE Am  Aston Martin  Poulsen/ Heinemeir Hansson/ Thiim
+ 23 kol 
16.
 GTE Am  Aston Martin  Dalla Lana / Lamy / Nygaard
+ 23 kol 
17.
 GTE Am  Ferrari F458  Waytt / Rugolo / Bird
+ 24 kol 
18.
 GTE Am  Porsche 911  Ried / Bachler / Al Qubaisi
+ 25 kol 
19.
 GTE Am  Ferrari F458  Mowlem / Patterson / Collins
+ 26 kol 
 20.
 GTE Am  Ferrari F458  Perez-Companc / Cioci / Venturi
+ 26 kol 
 
 GTE Am  Ferrari F458  Potolicchio / Roda / Ruberti
+ 49 kol 
 
 LMP1-H  Audi R18  Fässler / Lotterer / Tréluyer
+ 73 kol 
 
 GTE Am  Porsche 911  Perrodo / Collard / Vaxiviere
+ 84 kol 
 
 LMP2  Oreca 03  Ladygin / Shaitar / Ladygin
+ 102 kol 
 
 LMP1-H  Porsche 919  Dumas / Jani / Lieb
+ 137 kol 
 
 LMP1-L  Lola B12/60  Kraihamer / Belicchi / Leimer
+ 143 kol 
 
 LMP1-H  Audi R18  Di Grassi / Duval / Kristensen
+ 143 kol