Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Přiklepnutí velké ceny překvapilo také Jeongam

Přiklepnutí velké ceny překvapilo také Jeongam

Organizátoři o ničem nevědí.

Formule 1 zavítala do Jižní Koreje poprvé v roce 2010, ale nedokázala si získat srdce místního obyvatelstva, okruh vzdálený 400 kilometrů od Soulu trpěl prázdnými tribunami a organizátoři se po 4 ztrátových letech s nejrychlejšími vozy na světě potichu rozloučili. V brzký návrat do kalendáře věřil málokdo, a když FIA předevčírem zveřejnila kalendář sezóny 2015, překvapila nejen fanoušky, ale i všechny sportovní novináře. Ale co je opravdu zvláštní, překvapení zůstali i bývalí organizátoři Velké ceny Koreje.

"FIA to prostě oznámila, ale nám nikdo nic neřekl. Přitom jsme již ozřejmili naši těžkou situaci a problémy spojené s organizací velké ceny v roce 2015."

O vlastní velkou cenu má zájem mnoho zemí, jak je tedy možné, že Korejci jednu dostali, i když o ni nemají zájem? Vysvětlení se nabízejí přinejmenším dvě.

První možností je, že Bernie Ecclestone se už dohodl s někým jiným na zorganizování městského závodu přímo v ulicích Soulu, přičemž závod by se měl atmosférou co nejvíce podobat na ziskovou Velkou cenu Singapuru. Pokud by se i závod nepodařilo zorganizovat již v roce 2015, Ecclestone už na něj alespoň upozornil a usnadnil organizátorům hledání sponzora a vyjednávání s místními politiky.

Podle jiné teorie se Ecclestone zařazením 21. velké ceny snaží oklamat pravidla FIA a pomoci atraktivitě šampionátu. Pravidla totiž říkají, že v roce 2015 bude moci každý jezdec použít pouze 4 pohonné jednotky, a to i přes zařazení dvacátého závodu, který se pojede v Mexiku. Připomeňme si, že letos se jelo pouze 19 závodů, jezdci měli k dispozici 5 pohonných jednotek a ke konci sezóny se to penalizacemi za použití 6. a dokonce 7. pohonné jednotky jen hemžilo. Šestou PU musel využít i Sebastian Vettel, kvůli čemuž předem vzdal kvalifikaci na závod v USA. Podobný krok zvažoval i Fernando Alonso, ale ten se nakonec rozhodl dojet sezónu se starými motory se sníženým výkonem.

Ze statistik vyplývá, že pohonné jednotky Mercedesu letos nebyly jen nejvýkonnější, ale také nejspolehlivější. A zatímco Mercedes bude pravděpodobně svůj úspěšný koncept pouze vylepšovat, Ferrari a Renault se pustily do velkých změn a zřejmě i napodobování PU Mercedesu a na pilování spolehlivosti jim nezbývá čas. Nejhorší na tom je asi Honda, která do šampionátu vstupuje se zcela novou jednotkou, která ještě během posezónních testů v Abú Zabí nedokázala za dva dny absolvovat ani 5 kol.

Pes tedy prý může být zakopaný v tom, že při 21 závodech pravidla povolují použití pěti PU. Otázkou je, zda by mohlo k oklamání tohoto pravidla stačit pouze formální zařazení 21. závodu, který by "na poslední chvíli" z kalendáře opět vypadl.