Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Horner navrhuje zakázat používání větrných tunelů

Horner navrhuje zakázat používání větrných tunelů

Když šetřit, tak pořádně!

Šéf Red Bull Racingu věří, že ušetřit peníze středních a malých týmů F1 by se dalo velmi jednoduše. Stačí úplně zakázat používání větrných tunelů a omezit výkon počítačů, které týmy používají pro CFD.

"Pokud chceme jít až do extrémů a být kontroverzní, měli bychom vyškrtnout větrné tunely," navrhl Horner během rozhovoru pro Autosport. "Jejich provoz je mimořádně drahý a musíme je krmit množstvím součástek a dílů. Proč se raději nevrátit k inženýrské vynalézavosti?

Dejme každému také stejný mikročip klusteru pro CFD, ať nerozhodují počítače a větrné tunely ale lidské mozky každého týmu. Proč nebýt radikální? Proč se nepostarat, aby všichni používali stejné procesy? Kdybych byl na Bernieho (Ecclestone, předseda FOM) nebo Jeanově (Todt, prezident FIA) místě, díval bych se tímto směrem."

Red Bull nedostatkem finančních prostředků rozhodně netrpí, a přestože má špičkový větrný tunel, ochotně by se ho vzdal.

"Rozhodně by to pro nás nebylo pohodlné, ale pokud bychom skutečně věřili, že je to pro dobrou věc, začali bychom ho pronajímat pro komerční účely. Sauber ukázal, že tým F1 může získat dodatečné finance pronájmem svého větrného tunelu třetím stranám. Cesta se vždy najde. Frank (Williams) má dva větrné tunely a jeho tým využívá pouze jeden z nich.

Nemůžete týmu zakázat, aby měl peníze, a nemůžete mu ani přikázat, kde je má utratit. Avšak změnou pravidel můžete zajistit klesající návratnost (investic). Takže ano, můžeme mít pěkné motorhomy a krásnou boxovou zídku a továrnu a všechny tyto věci a zaplatit i (špičkové) jezdce, ale při správných pravidlech si nekoupíte výhodu."

Taková změna by asi zaujala také Adriana Neweyho, který Red Bull Racing v pozici technického ředitele přivedl ke čtyřem titulům a čtyřem pohárům konstruktérů, ale letos se stáhl do pozice poradce. Traduje se o něm, že pouze s tužkou a pravítkem dokáže víc než několik inženýrů s CFD.