Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Ve zpětném zrcátku: Hockenheimring

Ve zpětném zrcátku: Hockenheimring

Komentář k nejzajímavějším momentům startu nové sezony.

První závodní víkend letošní sezony DTM přilákal na tribuny Hockenheimringu, tradičního dějiště prologu každého ročníku, 75 tisíc jednotek návštěvníků za tři dny. Kvalifikační i závodní double Audi nenechal prostor k dohadům, komu uplynulý víkend patřil. Formule.cz přináší ohlédnutí za vybranými momenty.

 

"Lépe sezona nemohla začít"

Slova vedoucího muže průběžného pořadí Edoarda Mortary je potřeba podtrhnout. Ačkoliv italský jezdec ve službách Audi hovořil především o svém bodovém kontu, premiéru nového formátu nelze hodnotit jinak než pozitivně.

Navýšení počtu závodů a kvalifikací s sebou přineslo promotérem hledanou extra porci napětí a emocí a opět se potvrdilo, že DTM by si při tvorbě sportovních regulí mělo jít svou vlastní cestou a ne pouze kopírovat formuli 1.

Mattias Ekström si sice posteskl, že bez KO systému už kvalifikace nejsou co bývaly, ale všeobecně se napříč paddockem nesla spokojenost s provedenými změnami. Jen v sobotu to místy vypadalo, jako by někteří zapomněli, že závodit se bude i druhý den…

(Foto: Mercedes)

DTM Hockenheim 2015

Tomczyk vs. Paffett

Tihle dva jsou jako Massa s Hamiltonem v DTM. Když se potkají na dráze, létají kusy karbonu a padají ostrá slova. Další díl tohoto zřejmě nekonečného seriálu se psal na Hockenheimu. V sobotu Tomczyk nedobrzdil do vlásenky a vystřelil Paffetta ze závodu. Frustrovaný Angličan si pak opět nebral servítky.

Na startu dalšího závodu by tomu ještě věřil málokdo (Tomczyk na pozici č. 6 a Paffett č. 23), ale odplata  přišla už v neděli. Zatímco ostatní jezdci se na mokré trati spíše brodili, Paffett jako by klouzal po vlnách a hnal se jako velká voda kolem jednoho soupeře za druhým.

Když se dostal před úřadujícího mistra Wittmanna, z rádia přišla zpráva, že další na řadě je "jeho přítel" Tomczyk (narážka na Paffettovy komentáře na Twitteru). Angličanův útok přišel na místě sobotní havárie, bez agrese a chytře provedený. A jak se říká, zbytek už je historie.

 

Hořkosladký debut ART

Paffettovo třetí místo možná nakonec přebilo všechny přehmaty, nicméně francouzský tým má po víkendu o čem přemýšlet. Premiéra v DTM přinesla renomované stáji směsici protichůdných emocí, technických i organizačních problémů a pořádnou porci smůli.

Nováček Lucas Auer přišel o volné tréninky kvůli problémům s převodovkou. V sobotním závodě pak Tomczyk vyřídil svým manévrem oba vozy ART, přičemž ten Auerův byl natolik poškozen, že mechanici museli pracovat přesčas (a použili tak jeden ze tří žolíků, které mají týmy na sezonu a vůz přiděleny), aby jej zprovoznili pro nedělní program. Cestou na rošt pak mladý Rakušan chyboval v Sachs Kurve a přední část vozu, kterou tým do večera opravoval, poškodil natolik, že do závodu nemohl nastoupit.

Tahoun týmu Paffett byl po obou kvalifikačních jízdách odsunut na konec startovního roštu, protože jeho mechanici se v obou případech provinili proti pravidlům.V sobotu výměnou senzoru porušili pravidla parc fermé a v neděli na vůz nenainstalovali rozpěrku, která během kvalifikací blokuje DRS.

(Foto: Audi)

DTM Hockenheim 2015

Více práce, více chyb

Konkurence v DTM je obrovská a rozhodují i detaily. Nabitý víkendový program znamená více práce při přípavě techniky, což s sebou přináší i více prostoru pro minely v garáži. Vedle nováčků z ART tak chybovaly i zavedené sestavy.

U BMW týmu RBM otevřeli v neděli ráno předčasně sadu přidělených pneumatik a jejich jezdci Augusto Farfus a Tom Blomqvist za to byli potrestáni posunutím o pět míst vzad na startu druhého závodu. Ve Farfusově voze navíc nezbylo po sobotní kvalifikaci předepsané minimální množství paliva (500g) a Brazilec tak byl vyškrtnut z výsledkové listiny, ve které figuroval coby nejlepší zástupce BMW na třetím místě.

Ani dominantní Audi však neprošlo víkendem bez hrubky. Adrian Tambay příšel o své 11. místo na startu druhého závodu, jelikož mechanici u Abtů zapomněli před kvalifikací zablokovat DRS na jeho voze.

Provinili se však i samotní jezdci. Timo Glock musel zaplatit 1000 euro za to, že po nedělní kvalifikaci opustil vůz bez toho, aniž by zasunul volant zpět na místo. Za stejný prohřešek byli po nedělním závodě pokutovaní také Rockenfeller s Blomqvistem.

 

Nová multimediální DTM a cenzura v kokpitu

Pokud měly televizní přenosy DTM nějakou slabinu, tak to bylo nedostatečné využití nepochybně velkého potenciálu tzv. onboard záběrů. Prostřihy do kokpitů byly v porovnání s ostatními vrcholovými závodními sériemi až směšně krátké, jen zřídka zůstal režisér ve voze déle než jednu zatáčku.

Alternativu k oficiálnímu přenosu už minimálně od loňské sezony nabízel exkluzivní partner DTM - německá televize ARD, která na svém webu streamovala prostřihy z kokpitů dvou vybraných vozů. Promotér série letos zašel ještě dále a na svém oficiálním YouTube kanálu nyní nabízí z každého závodu hned trojici onboard streamů. V neděli se k nim přidává ještě čtvrtý, který mapuje průběh závodu nejen z pohledu jezdce, ale i jeho týmu a nabízí tak nahlédnutí přímo do kuchyně německého mistrovství.

Že se v DTM hraje s kartami proklatě blízko u těla, je pochopitelné. Exkluzivní přístup pro fanoušky pak znamená, že se soupeřící automobilky mají více na pozoru před konkurencí. Během TV přenosů tak byl např. digitálně cenzurovaný displej ve Wehrleinově kokpitu.

Další dvojici závodů nabídne 30. a 31. května Lausitzring.