Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Ve zpětném zrcátku: Norisring

Ve zpětném zrcátku: Norisring

Komentář k nejzajímavějším momentům vrcholu sezony.

Ulice Norimberku neznají nudných závodů a DTM zde o víkendu převedlo vše ze svého obvyklého arzenálu: tvrdé souboje, odvážné strategie, ale i nesmyslné havárie a prapodivnou týmovou režii. Tomu všemu přihlíželo na místě celkem 123 000 jednotek diváků – zdaleka nejlepší návštěva letošní sezony.

Rychle zabrzdit do vlásenky a především z ní zase rychle odjet zvládají stříbrné šípy na jedničku a proto od roku 2003 Norisring nepoznal jiného vítěze než jezdce Mercedesu. A ani tentokrát tomu nebylo jinak. Tíhou předchozích úspěchů naloženým vozům Audi sice nechyběla top speed, i tak ale v Ingolstadtu vyčíslili ztrátu způsobenou hmotností až o 35 kg vyšší než nejlehčí konkurence na tři desetiny na kolo.

Ovšem ani lehké stroje BMW nebyly zárukou úspěchu. Nebýt místního mága Bruna Spenglera, odjela by mnichovská značka i ze třetí letošní štace bez trofeje. I vítěz z let 2006, 2007 a 2011 však dokázal armádu vozů svého předchozího zaměstnavatele pouze porazit (v kvalifikaci o 4 tisíciny) a nikoliv porážet.

Jeho aktuální chlebodárce si je však dobře vědom potenciálu svého materiálu (Jens Marquardt uvedl, že Brunovo kvalifikační kolo bylo na úrovni 110% možností jejich vozu) a třetí místo tak bylo pro BMW malým vítězstvím. Tóny kanadské hymny tedy v neděli odpoledně částečně zněly i pro Spenglera.

 

Duely z minulosti

Ironie osudu svedla na Norisringu dohromady povědomé dvojice a nabídla možnost otevřít staré rány, případně srovnat účty.

Jamie Green zde v loňském roce dosti nešťastně vyřadil ze souboje o vítězství Paula di Restu, když jej při restartu poslal v poslední zatáčce do hodin. Letos se oba aktéři potkali v prvním závodě v zatáčce Schöller S, kde nebylo dost místa pro oba. A znovu to byl navrátilec z F1, kdo závodní linii opouštěl v piruetách.

Ještě dále do historie vedl další zajímavý duel. V roce 2012 připravil Green Martina Tomczyka v poslední zatáčce posledního kola o zdejší vítězství. V sobotu dostal Němec příležitost k malé odvetě a v závěrečné fázi závodu se jako štika protáhl kolem Greena. Bohužel pro Tomczyka se tentokrát nejednalo o poslední kolo ani o souboj o prvenství, ale pouze o šesté místo.

 

Režie: Mercedes

Pikantní situace nabídl i druhý závod, přispěli k nim (ne)stratégové Mercedesu. Na pátém místě jedoucí di Resta dostal informaci, že Wehrlein za ním „je rychlejší“. Svého mladšího kolegu proto pustil před sebe.

Nejenže Wehrlein nebyl rychlejší a di Restovi následně neodjel, ale po čtvrthodině ve vlásence chyboval a Skot si tak svoji původní pozici vzal zpět. K jeho (ne)překvapení zanedlouho v rádiu znovu uslyšel 25 kol starý příkaz: „Nezdržuj svého kolegu!“. I tentokrát poslechl. V cíli pak oba dělily pouze 4 desetiny sekundy...

 

 

Přehlídka podprůměrných pit stopů

Nepsané pravidlo v DTM praví: zastávka v boxech pod 3 sekundy je výborná, pod 4 ujde a pokud se mechanici nevejdou do 4 sekund, je potřeba více trénovat. Zatímco jezdci na nejkratší dráze v kalendáři hledali desetiny a setiny, aby získali výhodu před soupeři, při zastávkách v boxech se rozdávaly celé sekundy.

Pit stopy Paffetta (6 s) a da Costy (10 s) byly v neděli daleko nejhorší. Déle, než by museli, ale stáli u mechaniků také Molina (4,5 s), Wittmann (4,5 s) a Vietoris (4,2 s). U posledně jmenovaného to zamrzelo obzvlášť, jelikož tím prakticky přišel o možnost alespoň se přiblížit vedoucímu Wickensovi, kterého tým stihnul obsloužit za 2,5 sekundy.

Je však potřeba dodat, že Kanaďan si v ulicích Norimberku počínal naprosto suverénně (mimo jiné přepsal Spenglerův sedm let starý rekord okruhu svými 48,178 sekundami) a proto byly Vietorisovy šance pouze teoretické.

 

Rozdílné osudy nováčků

Zatímco Lucas Auer v ulicích Norimberku doslova létal, působil mnohem jistejším dojmem než při předchozích závodech a dojel si pro své první body v DTM, jeho spolužáci z třídy zelenáčů opět kulhali.

Maximilan Götz se chtěl na domácí půdě ukázat, což se mu povedlo pouze v jistém slova smyslu. V sobotu jej zastavily problémy s převodovkou a v neděli to při nájezdu do první zatáčky přehnal s horlivostí. Za způsobení kolize s Timem Glockem bude na startovním roštu příštího závodu v Zandvoortu potrestán posunem o tři místa vzad.

Také Tom Blomqvist první závod nedokončil a po druhém jej komisaři vyřadili z klasifikace, když je techničtí delegáti upozornili na nesrovnalosti na jeho voze. Dle BMW byl pouze nainstalován systém sloužící k ochlazení jezdce a tým proto využil svého práva a proti rozhodnutí se odvolal. Konečné slovo tedy bude mít odvolací soud DMSB.