Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Úřadující mistr se připomněl, BMW zcela triumfuje

Úřadující mistr se připomněl, BMW zcela triumfuje

Zandvoort - 1. závod

Naprostou hegemonií strojů z Mnichova skončil sobotní závod DTM v Zandvoortu, ve kterém se přihlásil o pozornost úřadující šampion Marco Wittmann a v čele plejády BMW vybojoval pro svého zaměstnavatele první letošní vítězství.  

Wittmann přesprintoval držitele pole position Augusta Farfuse ještě do první zatáčky a Brazilec pak v úvodním kole ztratil další dvě pozice, když se před něj protlačili kolegové da Costa s Martinem.

A byl to právě portugalský mladík, kdo měl kromě Wittmana největší apetit a rychlost na vítězství. S pomocí DRS v poslední třetině závodu muži s jedničkou na autě zatápěl, na interní souboj o vedení, který by se s největší pravděpodobností neobešel bez dramatické výměny laku, však nakonec nedošlo.

Ono dostat se ve vyrovnaném duelu před soupeře není v Zandvoortu vůbec lehké, což dokonale demonstroval Gary Paffett. Celý závod si brousil zuby na Farfusovo čtvrté místo, recept na jeho předjetí však nenašel. V samotném závěru pak z přemíry snahy chyboval a  vyřadil se z bodovaných pozic.

Uvolnil tím cestu k totálnímu triumfu BMW a mnichovská automobilka mohla poskládat všech svých sedm jedoucích vozů do první sedmičky. Na konkurenci tak zbyly jen drobné a historici marně hledali v archivech analogii.

Závod nedokončila hned šestice jezdců v čele s Paulem di Restou. Bývalý mistr a navrátilec z F1 se svezl pouze tři zatáčky a po jeho kolizi s bariérou musel na trať safety car. Následky úvodních strkanic, případně technické problémy dostihly také Tomczyka, Mortaru, Molinu a Wickense.

První muž průběžného pořadí Jamie Green se v 18. kole dostal vlastní chybou mimo dráhu a uvízl v kačírku. Sobota tím pro něj skončila a částečně jej mohlo utěšit pouze to, že jeho nejbližší pronásledovatelé také mnoho bodů neposbírali.

Greenův incident dal příležitost k debutu systému virtuálnímo safety caru (informovali jsme zde) a ve druhé zóně okruhu tedy musely všechny vozy zpomalit na 80 km/h. Jediným hříšníkem při premiéře tohoto opatření byl Adrien Tambay, který byl za překročení rychlostního limitu potrestán průjezdem boxovou uličkou.


Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):

p.
 Jezdec  Značka – Tým
 Čas/Odstup
 Kol
1.
 M.Wittmann  BMW - RMG
42:30.240
25
2.
 A.Félix da Costa  BMW - Schnitzer
+0.464
25
3.
 M.Martin  BMW - RMG
+2.229
25
4.
 A.Farfus  BMW - RBM
+3.768
25
5.
 B.Spengler  BMW - MTEK
+4.514
25
6.
 T.Glock  BMW - MTEK
+6.054
25
7.
 T.Blomqvist  BMW - RBM
+7.273
25
8.
 M.Rockenfeller  Audi - Phoenix
+7.837
25
9.
 N.Müller  Audi - Rosberg
+8.677
25
10.
 P.Wehrlein  Mercedes – HWA
+9.041
25
11.
 G.Paffett  Mercedes – ART
+12.217
25
12.
 C.Vietoris  Mercedes – HWA
+12.906
25
13.
 M.Ekström  Audi - Abt Sportsline
+15.738
25
14.
 T.Scheider  Audi - Phoenix
+17.847
25
15.
 M.Götz  Mercedes – Mücke
+20.492
25
16.
 D.Juncadella  Mercedes – Mücke
+24.636
25
17.
 L.Auer  Mercedes – ART
+25.656
25
18.
 A.Tambay  Audi - Abt
+30.023
25
-
 J.Green  Audi - Rosberg
 
17
-
 R.Wickens  Mercedes – HWA
 
15
-
 M.Molina  Audi - Abt Sportsline
 
13
-
 E.Mortara  Audi - Abt
 
6
-
 M.Tomczyk  BMW - Schnitzer
 
5
-
 P.di Resta  Mercedes – HWA
 
0