Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Verstappen chce hlučnější motor

Verstappen chce hlučnější motor

F1 musí být nejrychlejší i nejhlučnější.

Zlepšení show, kterou F1 nabízí divákům na tribunách, se věnují mnozí z nejzkušenějších lidí padoku F1, oficiální web se ale na názor zeptal nejmladšího jezdce v historii velkých cen. Odpověď byla jednoduchá, vůz F1 musí mít hlučný motor a hodně přítlaku.

"Myslím, že bychom potřebovali lepší zvuk a asi i trochu víc přítlaku," řekl 17letý Holanďan, který se právě připravuje na řidičské zkoušky. "Když s lidmi mluvíte o Formule 1, obyčejně zmíní hluk. A my teď máme F1 bez hluku. Podle mě je hluk součástí F1 a naše vozy by měly dělat největší hluk. Ne jen větší než GP2, ale největší ze všech sérií."

Podle nových měření FIA přitom už rozdíl mezi hlukem vydávaným současnými motory a hlukem starých motorů není velký. Motor V8 produkoval 145 decibelů, současné motory kolem 134 decibelů. Rozdíl tedy asi bude spíš ve zvuku než v hluku, nebo si všichni ještě vzpomínají na řev starších motorů V10.

Formula1.com se Verstappena zeptala i na tlak, kterému jistě čelí jako nejmladší jezdec v startovním poli i jako pilot, který do F1 přestoupil po jediné sezoně v F3.

"V prvních dvou závodech jsem jezdil trochu opatrněji a nehrnul se do předjíždění. Chtěl jsem sbírat zkušenosti a dovézt vůz až do cíle. Ale jen co získáte více sebejistoty, můžete se pustit do odvážnějších předjížděcích manévrů a postupně se to zlepšuje."

A co je tedy pro nováčka nejtěžší?

"Prostě každý víkend znovu poznávat vůz. Nemám mnoho zkušeností s okruhy mimo Evropu, což také není maličkost, ale tým mi pomáhá a nakonec je to pouze o získání zkušeností, například i z každé fáze kvalifikace - jak dostat z pneumatik to nejlepší a jak měnit nastavení vozu mezi první, druhou a třetí částí kvalifikace."