Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Sauberu chybí moderní simulátor

Sauberu chybí moderní simulátor

Jezdci mohou mít na startech problém.

Už tento týden se F1 opět vrátí na okruh Spa-Francorchamps a jezdci se kromě obvyklých výzev budou muset poprat i se zákazem asistence z boxů při startu velké ceny. Většina jezdců se na větší kontrolu nad startem monopostu těší, ale Felipe Nasr se obává, že bude v nevýhodě. Na rozdíl od všech soupeřů, Sauber nemá moderní simulátor, na kterém by jezdci mohli nový způsob startu trénovat.

"To že nemáme simulátor je negativním faktorem a tým si je toho vědom, proto přemýšlíme nad něčím pro příští rok," prozradil brazilský nováček. "Jezdci by simulátor pomohl připravit se na víkend, vyzkoušet různé techniky, průjezdy zatáčkami, brzdné linie. Před závodem se toho dá v simulátoru udělat hodně a bez něj pak samozřejmě trvá poznávání nové trati o něco déle.

Zkoušíme jiné cesty, například vizualizaci, sledování videa a pokud máme dostatek času ve volných trénincích, tak nám to až tak moc neubližuje. Ale pokud kvůli něčemu přijdete o čas na trati, s pomocí simulátoru si to můžete vykompenzovat. A od Spa je tu nové pravidlo ohledně spojky (na startu), a to je další věc, která by se dala natrénovat v simulátoru.

Nějaké procedury jsme zkoušeli už v Maďarsku, abychom měli nějaký základ. Bude náročné mít perfektní start bez všech těch informací zpoza opony, ale pak to už bude stejné pro všechny. Soustředíme se na konzistenci, nemusíme být nejlepší. Je snazší pokazit to než předvést perfektní start, takže dokud se nám podaří alespoň standard, budeme spokojeni. Ale samozřejmě bych raději trénoval v simulátoru a vše si předem pořádně vyzkoušel."

Sauber minulý měsíc obsadil dlouho prázdnou kancelář technického ředitele. Je jím Mark Smith, který již byl technickým ředitelem Caterhamu, Force Indie, Red Bullu i Jordanu a zajistit jezdcům a inženýrům přístup k simulátoru je součástí jeho plánu na návrat Sauberu do čela "druhé ligy".

"Simulátor je určitě na našem seznamu přání, ale musíme být i realisté. Velká část prací na designu, vývoji a analýze probíhá ve virtuálním světě a simulátor je ideálním způsobem, jak zkombinovat velkou část tohoto světa a zapojit do toho i jezdce," vysvětlil Smith. "Takže ano, chtěli bychom mít vlastní simulátor, ale v přechodném období se nabízí možnost pracovat v simulátoru jiného týmu nebo někoho mimo F1."

Smith je v týmu ještě jenom pár týnů, ale už identifikoval hlavní problém letošního vozu a tým má nyní za úkol najít lepší kompromis mezi účinností systému chlazení a aerodynamikou.

"Musíme trochu více optimalizovat naše chlazení ve smyslu kompromisu mezi aerodynamikou a chlazením. Loni to bylo pro naše chlapce dost náročné, protože v této oblasti bylo mnoho neznámých, ale teď už máme více informací, takže bychom se měli dostat blíže k optimu. V první řadě se potřebujeme ujistit, že z našeho vozu dostáváme maximum."