Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Honda chce v Spa dohnat Ferrari

Honda chce v Spa dohnat Ferrari

Do Belgie přiveze novou verzi pohonné jednotky.

Autosport dnes zveřejnil exkluzivní rozhovor se sportovním ředitelem Hondy a není v něm nouze o zajímavé novinky ani velmi odvážná prohlášení. Jasuhisa Araj týden před Velkou cenou Belgie prozradil, že Honda je připravena využít všechny své vývojové žetony. Už v Spa bude mít zásadně změněnou pohonnou jednotku s upravenou spalovací komorou a dalšími částmi motoru. Cílem je pořádně zvýšit výkon a přitom zajistit spolehlivost.

Araj Autosportu řekl, že už v Maďarsku byl jejich motor "mnohem lepší než Renault" a teď jdou postoupit na úroveň Ferrari!

"Bude to poslední letošní upgrade, pouze méně důležité věci budou odloženy do dalšího závodu," prozradil šéf Hondy. "V Spa nasadíme Mk 3 a už nyní běží vývoj pohonné jednotky pro příští sezónu. Mk 4 bude na úrovni Mercedesu, to je náš cíl. Mk 3 bude na podobné úrovni jako Ferrari. O to teď usilujeme. Je to velký krok."

Honda byla od začátku sezóny považována za suverénně nejslabší pohonnou jednotku, i když Araj i zástupci McLarenu rádi říkali, že výkon mají, pouze jej kvůli problémům se spolehlivostí nemohou využít. Podle sportovního šéfa Hondy se to ale během sezóny změnilo a poslední krok dosavadní verze motoru přišel v Maďarsku, kde mohl McLaren využít plný výkon. Kdyby tedy McLaren měl stejně dobrý vůz jako Red Bull, byl by díky motoru Honda rychlejší.

"(Vůz nemá) tak dobrou mechanickou přilnavost ani aerodynamiku, Red Bull je v tomhle podstatně lepší. Analyzovali jsme data z GPS, šasi a aerodynamika potřebují ještě čas a doladit věci jako sklon křídel, světlá výška nebo nastavení zavěšení.

Nespolehlivost v zimních testech nás donutila vyměnit spoustu dílů a hodně věcí jsme museli dělat během prvních pátečních tréninků. Na začátku sezóny jsme zjistili, že máme problém s chlazením, proto jsme drasticky omezili výkon. Ve Španělsku jsme pak přišli se "Spec 2" a odvod tepla byl téměř perfektní. Kvůli kompaktnosti balíku, velmi štíhlé karoserii, mělo všechno uvnitř problém s odvodem tepla a velmi to ubližovalo (výkonu) MGU-H i MGU-K (motor-generátorům obnovy tepelné a kinetické energie). V Maďarsku jsme konečně neměli žádný problém a měli dobrý balík."

Tak co nás tedy v Spa čeká? Dokázala Honda opravdu udělat několik vývojových kroků najednou a odstranit všechny problémy, nebo přijde stejné zklamání jako v prvních zimních testech a v Austrálii? Nebo bude nyní "brzdou" vůz McLarenu?