Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Nejlepší čas dnešního dne patří Daniilu Kvjatovi

Nejlepší čas dnešního dne patří Daniilu Kvjatovi

Velká cena Japonska - 2. trénink

Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréningu na Velkou cenu Japonska! Úplně první VC Japonska se jela v roce 1963 právě na okruhu Suzuka, kde se jezdí dodnes a vyhrál ji Peter Warr ve voze Lotus-Cosworth. To byl však nemistrovský závod. Do kalendáře mistrovství světa F1 se Japonsko dostalo v roce 1976, vyhrál Mario Andretti ve voze Lotus-Ford, ale tehdy dostal přednost okruh Fuji. V Suzuce se MS F1 začalo jezdit až v roce 1987, kdy uprostřed stupňů vítězů slavil Gerhard Berger v červeném overalu Ferrari. Od té doby se již v Suzuce jezdilo každý rok s výjimkou sezón 2007 a 2008, během nichž se velká cena opět nakrátko vrátila na okruh pod horou Fuji. Nejvíc vítězství nasbíral Michael Schumacher, který zde vyhrál v letech 1995, 1997, 2000, 2001, 2002 a 2004. Ze současných jezdců je nejúspěšnější Sebastian Vettel se čtyřmi vítězstvími.

Od začátku až do konce prvního tréninku pršelo a jezdci tak nedostali možnost vyzkoušet středně-tvrdou ani tvrdou směs slicků. Déšť ustal, ale trať bude na začátku tréninku mokrá a budou ji muset vysušit pneumatiky vozů F1.

 Zelené světlo a v garážích ticho. Oblíbená hra stratégů F1 - kdo vyjede první a vyčistí/vysuší trať? Mnozí jezdci bez přileb dávali okázale najevo, že oni to určitě nebudou. A tato hra se hrála přesto, že kolem Suzuky nadále visely těžké mraky a meteorologové odhadovali 60% pravděpodobnost návratu deště ještě během prvního tréninku.

Po 4 minutách poslal Red Bull na trať mladého Daniila Kvjata. Rus se na nic nehrál a bez instalačního kola zůstal na trati a na pneumatikách do přechodných podmínek otevřel trénink časem 1:49.4s. Za ním vyjeli z boxové uličky další jezdci včetně Kimiho Räikkönena na přechodných a Nica Rosberga na "mokrých" pneumatikách. Rosberg se k mechanikům vrátil bez měřeného kola.

Kvjat se po rychlém kole vrátil do garáže, ale jeho štafetu přebrali Räikkönen, Nasr Ericsson i Maldonado a pokračovali ve vysoušení ideální stopy, všichni na přechodných pneumatikách. Kvjat se po rychlém kole vrátil do garáže, ale jeho štafetu přebrali Räikkönen, Nasr Ericsson a Maldonado a pokračovali ve vysoušení ideální stopy, všichni na přechodných pneumatikách.

Po 20 minutách jízdy na přechodných pneumatikách, Räikkönenově a Vettelově vyjetí mimo trať a s 12 jezdci s měřeným kolem se v čele tabulky objevili Rosberg s Hamiltonem. Zatím nic nenaznačuje opakování singapurských problému. Sainz svůj tým upozornil na "podivné zvuky" v oblasti pohonné jednotky, ale pokračoval v jízdě.

Na začátku druhé půlhodiny se Kvjatovi podařilo těsně překonat Rosbergův čas. Massa, Verstappen a Button se v rozpětí pár minut postěžovali na nedotáčivost svých vozů. Měřené kolo ještě nepředvedli Valtteri Bottas a Fernando Alonso.

Ani ne 40 minut po začátku tréninku vyšla snaha jezdců nazmar, opět začalo mrholit a týmy očekávaly brzký příchod hustého deště.

Téměř přesně v polovině tréninku nám Vettel oznámil, že déšť houstne. Na trati jezdilo čím dál méně jezdců a pomalu opouštěli své kokpity. Naštěstí nám zůstaly ještě nějaké fotky nezlomných japonských fanoušků:

Diváky potěšil Fernando Alonso. Jeho vůz byl konečně připraven, takže mu mechanici nazuli modrou sadu pneumatik a poslali na trať. Spolehlivost lze testovat i na mokré trati.

Hned po Alonsově návratu k mechnikům vyjel z garáže Rosberg a na konci uličky vyzkoušel startovní proceduru. Po Rosbergovi udělal totéž Hamilton a po něm se na trati objevili Vettel a Button. Časy na mokré trati ale nehrály žádnou roli.

Není překvapením, že první místo už zůstalo Daniilu Kvjatovi. Zítra dostane 20 jezdců pouze jednu hodinu, aby vyzkoušeli tvrdší i měkčí směs pneumatik a připravili své vozy na závod i kvalifikaci.

  Jezdec Tým Čas Odstup Body
1 Kvjat Red Bull 1:48.277
 6
2 Rosberg Mercedes 1:48.300 0.023  8
3 Hamilton Mercedes 1:48.853 0.576  8
4 Ricciardo Red Bull 1:49.097 0.820 10
5 Vettel Ferrari 1:50.268 1.991 19
6 Räikkonen Ferrari 1:50.319 2.042 16
7 Sainz Toro Rosso 1:50.419 2.142  6
8 Verstappen Toro Rosso 1:50.542 2.265  5
9 Nasr Sauber 1:50.968 2.691 10
10 Maldonado Lotus 1:51.557 3.280  7
11 Hulkenberg Force India 1:51.674 3.397 11
12 Button McLaren 1:51.861 3.584  9
13 Ericsson Sauber 1:51.934 3.657 12
14 Perez Force India 1:52.070 3.793  8
15 Grosjean Lotus 1:52.534 4.257  6
16 Massa Williams 1:52.765 4.488  6
17 Alonso McLaren 1:55.239 6.962 10
18 Stevens Manor 1:58.059 9.782  6
19 Rossi Manor 1:59.419 11.142  7