Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Nová sezona DTM jako z divokých vajec

Nová sezona DTM jako z divokých vajec

Hockenheim ve zpětném zrcátku, netradiční perličky z onboardů.

DTM o víkendu odstartovala do nové sezony a pořádně při tom protočila kola. Na Hockenheimu panovaly nezvykle vysoké teploty a k tomu si ještě navzájem zatápěli jezdci. Výborný spektákl pro diváky, ovšem mechanici a týmoví účetní se bavili méně.



Navzdory předpokladům

Chvílemi to vypadalo, jakoby si Mattias Ekström ukousl až příliš velké sousto, když během víkendu přebíhal z jednoho (DTM) vozu do druhého (WRX). Podivuhodný kousek švédského univerzála zůstal odměněn jen částečně. Zatímco z ralleycrossových klání odešel jako vítěz, v hlavním programu německého mistrovství zůstal daleko za očekáváními.

V sobotu skončil devátý a za své manévry dostal od vedení závodu varování. V neděli závod nedokončil a unikl penalizaci za to, že předjížděl Götze pod žlutými vlajkami.

Jeho soused z garáže, vítěz sobotního závodu Edoardo Mortara, zase demonstroval, že nejlepší výkony podává za zhoršených podmínek. V loňském roce triumfoval ve Spielbergu se zlomeným prstem a tentokrát kromě soupeřů úspěšně bojoval i s nemocí.

 

"None shall pass"

Už loňský start nového formátu ukázal, že jezdci zřejmě zapomněli, že je během víkendu čekají dva závody, a letos čtyřiadvacítka přemotivovaných posunula poymslnou hranici ještě dále. Oba závody dokončily jen 2/3 účastníků a poškození se vyhla pouze hrstce vozů jedoucím na čele.

Některé souboje přitom vypadaly jako vystřížené z legendární scény neméně legendárního filmu Monty Python a Svatý grál (pro nezasvěcené zde). Na rozdíl od Černého rytíře však vozy DTM ztrácejí důležité části už při malém kontaktu. 

Mattias Ekström byl překvapený, jak rychle v neděli přišel o tolik potřebný přítlak. „Neměl jsem pocit, že by ten kontakt byl tak tvrdý, rázem jsem ale byl o tři sekundy na kolo pomalejší,“ popsal Švéd kolizi s Maximilianem Götzem.

Komisaři měli zejména po prvním závodě spoustu práce, trestů za závodní incidenty však padlo málo. A i šéfové týmů počítají s tím, že jejich svěřenci zvládnou do závodů ve Spielbergu sami vychladnout.

 

 

Errare humanum est...

…obzvláště po dlouhé zimní přestávce. Stejně jako před rokem přinesl první závodní víkend paletu chyb, které nejsou zcela běžné.

Tým ART musel např. zaplatit pokutu 3000 euro za to, že vyslal vůz Estebana Ocona na startovní rošt nedělního závodu bez řádně připevněné kapoty. Sám nováček Ocon pak  sahal do penežky hned dvakrát – pokutu 150 euro dostal za překročení rychlosti v boxech o 3 km/h a rovný tisíc unijních peněz jej stálo opuštění vozu bez zasunutí volantu zpět na jeho místo. Za stejný prohřešek a stejným způsobem pykal také Nico Müller.

Největší přehmat víkendu však přišel z garáže týmu RMG. Timo Glock byl diskvalifikován z dlouhého závodu, jelikož víko kufru na jeho voze nebylo nainstalováno v souladu s technickými předpisy.

Mechanici museli Glockův žlutý stroj, poškozený po kolizi s Juncadellou, opravovat přes noc. Předpisy pro uvedenou část vozu stanovují toleranci 6 mm, která byla po opravě vozu překročena až o 1,923 mm.

Bývalý pilot formule 1 tím přišel o druhé místo a posteskl si pouze, že „pravidla jsou pravidla.“

 

 

Onboard záběry

DTM v minulé sezoně rozšířila servis pro fanoušky a začala na svém YouTube kanálu s živými přenosy z vybraných vozů. Technická kvalita jednotlivých streamů však dosti kolísala – od těch vcelku přijatelných až po ty prakticky nesledovatelné.

Letos promotér nabízí standardizované záběry, byl redukován přenos vibrací, přijatelných expozičních hodnot bylo dosaženo použitím filtrů a problémy synchronizace zvuku s obrazem se zdají být také vyřešeny.

Další příjemnou změnou je pak zrušení cenzury DDU 8 displejů. Zájemci tak při troše soustředění mohou ze záběrů odečítat technická data z vozů.

Redakce dává palec nahoru a přináší několik perliček z onboardů uplynulého víkendu.

1
Souboj Spenglera a Rockenfellera před začátkem slow zóny u Mercedes Areny.

2
Götz po problémech s podřazím zaparkoval svůj mercedes v kačírku Sachskurve. Namísto toho, aby opustil svůj vůz, začal s reptáním na adresu svých kolegů...

3
Netradiční pohled na zaslouženou radost po nedělním závodě.