Ani Tilke nečekal, že v Baku padne rychlostní rekord
Bottas koncem rovinky proletěl rychlostí 378 km/h.
Německý dvorní architekt F1, Hermann Tilke, musel přiznat, že ani on netušil, že na jím navrženém městském okruhu bude překonán neoficiální rychlostní rekord vozu F1 na závodním okruhu.
Oficiálně dosáhl v Baku nejvyšší rychlost Valtteri Bottas během kvalifikace, když mu bylo naměřeno 366.1 km/h, k čemuž mu pomohla i jízda v závěsu za zadním křídlem vozu Maxe Verstappena. Tato rychlost mu ale byla naměřena při protnutí startovní/cílové čáry a Bottas začal brzdit až mnohem později. Telemetrická data Williamsu prozrazují, že Bottas se před zatlačením na brzdový pedál hnal rychlostí 378 km/h.
To je více, než rychlosti naměřené na okruzích v Mexiku a Monze. Sergiu Pérezovi loni v Monze naměřili rychlost 354.6 km/h a Felipe Massovi v Mexiku 364.3 km/h. Monza je synonymem okruhu, kde vozy F1 jezdí s minimálním přítlakem, pravý opak Monte Carla. Vysoká maximální rychlost na rovince v Mexiku nebyla překvapením, protože vozům pomohla vysoká nadmořská výška, řidší vzduch, a tedy i menší aerodynamický odpor. Dosavadním držitelem neoficiálního rekordu byl Juan Pablo Montoya, kterému McLaren v Monze v roce 2005 naměřil 372.6 km/h.
"Náš počítačový program pro výpočet času na kolo a simulování rychlostí zastavil na 340 km/h, protože nikdy předem nevíte, co týmy udělají s křídly a nastavením. Některé týmy nám řekly, že by mohly dosáhnout kolem 345 až 350 km/h, ale nakonec to bylo mnohem víc. Myslím, že je to nový rekord celé F1,“ řekl Tilke.
Oficiálně dosáhl v Baku nejvyšší rychlost Valtteri Bottas během kvalifikace, když mu bylo naměřeno 366.1 km/h, k čemuž mu pomohla i jízda v závěsu za zadním křídlem vozu Maxe Verstappena. Tato rychlost mu ale byla naměřena při protnutí startovní/cílové čáry a Bottas začal brzdit až mnohem později. Telemetrická data Williamsu prozrazují, že Bottas se před zatlačením na brzdový pedál hnal rychlostí 378 km/h.
To je více, než rychlosti naměřené na okruzích v Mexiku a Monze. Sergiu Pérezovi loni v Monze naměřili rychlost 354.6 km/h a Felipe Massovi v Mexiku 364.3 km/h. Monza je synonymem okruhu, kde vozy F1 jezdí s minimálním přítlakem, pravý opak Monte Carla. Vysoká maximální rychlost na rovince v Mexiku nebyla překvapením, protože vozům pomohla vysoká nadmořská výška, řidší vzduch, a tedy i menší aerodynamický odpor. Dosavadním držitelem neoficiálního rekordu byl Juan Pablo Montoya, kterému McLaren v Monze v roce 2005 naměřil 372.6 km/h.
"Náš počítačový program pro výpočet času na kolo a simulování rychlostí zastavil na 340 km/h, protože nikdy předem nevíte, co týmy udělají s křídly a nastavením. Některé týmy nám řekly, že by mohly dosáhnout kolem 345 až 350 km/h, ale nakonec to bylo mnohem víc. Myslím, že je to nový rekord celé F1,“ řekl Tilke.

Němka Mathilda Paatz bude jezdit za Aston Martin ve FIA Academy 2026
Vozy týmu McLaren byly vyloučeny z VC Las Vegas

21.06. 2016