Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Red Bull by se měl přestat vymlouvat na Renault

Red Bull by se měl přestat vymlouvat na Renault

Lowe poukazuje na nastavení křídel v Silverstone.

Technický ředitel Mercedesu po Velké ceně Velké Británie poukazuje na rozdíly v nastavení vozů jeho týmu a vozů týmu Red Bull. U vozů s červeným býkem si všiml šikměji nastavená přítlačná křídla, což vysvětluje jejich rychlost v zatáčkách a na mokré trati i nízkou maximální rychlost na rovinkách. Snad je tedy načase, aby se jejich soupeř přestal vymlouvat na nízký výkon pohonných jednotek nakupovaných od Renaultu.

"Silverstone je okruh, který nepochybně prověří vozy po stránce výkonu motorů i aerodynamiky," řekl Paddy Lowe. "Je zajímavé, že Red Bull pořád omílá příběh o nízkém výkonu motoru. Přitom oni využívali přítlačná křídla více než my. To proto vypadali, jako by měli méně výkonu, ale byli rychlejší v zatáčkách. Ale to byla jejich volba. Realita je taková, že dnes jsou už rozdíly mezi motory malé, ale stále jsou zde rozdíly mezi úrovní přítlaku, kterou si jednotlivé týmy mohou dovolit nastavit."

Že má Mercedes kromě dobrého motoru i dobrou aerodynamiku a celé šasi, není žádným tajemstvím, stačí porovnat časy na kolo jeho jezdců s časy dosáhnutými jezdci Williamsu a Force India. Na druhou stranu, Red Bull se může srovnávat s továrním týmem Renaultu, a i tam je vidět obrovský rozdíl. Ani Lowe ale nevysvětlil, proč Lewis Hamilton s Nicem Rosbergem na některých okruzích zůstanou na dohled soupeřů a v jiných jezdí vlastní ligu.

"To je jedna z těch věcí, které kdybyste dokázali stoprocentně pochopit, byli byste pánem světa. Je to podobné jako s lidmi, kteří vám tvrdí, že obchodovat s akciemi na burze je jednoduché, samozřejmě až při zpětném pohledu. Musím přiznat, že za celou dobu co jsem v F1, jsem plně nepochopil důvody rozdílů ve výkonech na různých okruzích. Neustále se to snažíme pochopit alespoň o trochu líp, než tomu rozumíme teď. Některé rozdíly jsou opravdu velmi zajímavé."