Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Massa o pneumatikách: To si dělají legraci?

Massa o pneumatikách: To si dělají legraci?

Problém s vysokým tlakem je zpět.

Je to tu opět, Pirelli využilo možnost stanovit vysoký minimální tlak v pneumatikách a jezdci některých týmů jsou z toho nešťastnější než jiní. S vyšším tlakem klesá přilnavost pneumatik, ale zlepšuje se jejich odolnost vůči deformaci, co se v rychlých zatáčkách okruhu Spa-Francorchamps může výrobci velmi hodit. Vozy, které se nedokážou přikovat k asfaltu skrz aerodynamický přítlak tak dobře jako konkurence, se pak v zatáčkách nemohou vyhnout drobným smykům, čímž pneumatikám ještě více ubližují.

Felipe Massa, Williams: "Dnes se vůz choval opravdu nepříjemně. Velmi jsme se trápili, v krátkém i v dlouhém stintu, s pneumatikami. Velmi náročný pátek. Čeká nás dlouhý večer, budeme se to snažit napravit (změnou nastavení vozu). Myslím, že jedním z problémů je tlak v pneumatikách. Ještě nikdy jsem nejel s tak vysokým tlakem. Upřímně, je to jako by si dělali legraci. Řekl bych, že všichni měli problémy. Myslím tím, že nejsem jediný, kdo má v pneumatikách tak vysoký tlak. Vůz prostě pořádně nesedí na asfaltu.

Romain Grosjean, Haas: "Měl bych dělat svou práci a jezdit co nejrychleji, ale nejsem velmi spokojený s chováním pneumatik, protože tohle je úžasná trať, kde byste mohli cítit sílu vozu F1, jenže kvůli pneumatikám nemůžete. Jste uprostřed zatáčky a ony to jednoduše vzdají. Předek, zadek, není to moc zábavné. Ale je to stejné pro všechny, takže je na nás najít řešení."

Pirelli ale týmy upozornilo předem a minimální tlak se ještě do zítra může změnit.

"Týmy by neměly být překvapeny, protože už na začátku roku jsme rozhodli, že na některých náročných okruzích, mezi které patří i Spa, budeme mít takto vysoké tlaky. Už v únoru byly seznámeny s plánem mít ve Spa kolem 23 až 24 PSI vpředu a 22 vzadu. Po nové simulaci jsme to vpředu snížili z 24 na 23.5, což není velký rozdíl, ale není to víc, než se očekávalo. Nyní, jako obvykle, zkontrolujeme data z telemetrie a pokud bude prostor jít níže, půjdeme níže," řekl Mario Isola, závodní manažer Pirelli.