Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Red Bull a Massa připraveni na vzájemný souboj

Red Bull a Massa připraveni na vzájemný souboj

Vítěz získá páté místo.

Ferrari, Mercedes a pak dlouho, dlouho nic. Tak včera vypadala včerejší kvalifikace, jelikož lepší z jezdců Red Bullu ztratil na pole position 1.7 sekundy. Šéfa týmu to ale nepřekvapilo.

"Pokud se podíváte na loňské výsledky, myslím že jsme ztráceli dvě sekundy," řekl Horner. "Tato trať zvýrazňuje naše slabá místa a páté místo na startu je vlastně nejlepší, jaké jsme zde dosud získali. I to dokazuje, že tato trať nepatří mezi naše nejlepší."

Vozy Red Bullu rozdělil Felipe Massa z Williamsu a Daniel Ricciardo je smířen se skutečností, že jeho úkolem dnes bude ubránit body za páté místo.

"Popravdě řečeno, raději se dívám na umístění než na časy. Předem jsme věděli, že to bude nejlepší reálně dosažitelná pozice. Kvůli tomuto místu jsme tady," řekl Australan.

"Bohužel, možná budu bojovat s jezdci za mnou, ale ne s těmi přede mnou. Všichni tři, Massa, Verstappen a já, bydlíme v Monaku v téže budově, takže to možná bude vnitro-domovní boj. Možná by nám Max mohl dát jeho velký apartmán, když ho porazíme!"

Massa se už na bitvu s jezdci červeného býka těší.

"Skvělá kvalifikace, jsme uprostřed dvou red bullů," řekl po kvalifikaci jezdec Williamsu. "Rob Smedley mi řekl: "Můžeš být uprostřed dvou red bullů." Já na to: "Tak dobře, pokusím se."A měl pravdu. Jsem spokojený se svým kolem. Je příjemné bojovat s týmem, který byl v prvních závodech lepší než my. Náš páteční dlouhý stint byl lepší než jejich, takže si myslím, že s nimi budeme moci závodit."

Massa porazil Maxe Verstappena a moc nechybělo a před Holanďana by se dostal i Nico Hülkenberg z Renaultu.

"Už Q2 byla otřesná," přiznal Verstappen. "Pro Q3 jsem měl dvě sady pneumatik, ale už v Q2 jsem měl potíže v posledním sektoru. Při brzdění do 13. zatáčky jsem ztratil velkou část přilnavosti a poté i zadní část vozu. Pak se přehřály pneumatiky a už to bylo jen horší a horší . A se dvěma sadami v Q3 to bylo ještě horší. Když máte ve voze méně paliva, měl by být lepší, jenže já byl pomalejší. Tak by to být nemělo. Výsledkem je sedmá startovní pozice."

Na složitou vědní disciplínu jménem zahřívání fialových pneumatik se po kvalifikaci odvolával i Lance Stroll. Mladý Kanaďan nepostoupil do finálové části kvalifikace a jedenácté místo na startu mu bude patřit díky penalizaci Carlose Sainze.

"Byla to trochu smůla, že jsem nepostoupil do Q3. Prostě mi nevyšel konec mého kola v Q2," řekl Stroll. "Zahřívací kolo nebylo takové, jaké jsem chtěl a tady je správná práce s pneumatikami mimořádně důležitá. Začátek kola byl dobrý, ale v posledním sektoru se ztratila velká část přilnavosti, udělal jsem chyby a ztratil zadní část vozu. Kvůli tomu jsem přišel o pár desetin. Určitě to mohlo být lepší."