Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

McLaren bude mít letos nemalou výhodu

McLaren bude mít letos nemalou výhodu

Martin Whitmarsh potrdil nasazení třetího vozu.

Výkonný ředitel stáje McLaren Martin Whitmarsh potvrdil, že tým z Wokingu letos využije možnost nasadit třetí vůz. CEO McLarenu má samozřejmě na mysli pátky závodních víkendů.
 
McLaren se umístil v celkovém hodnocení Mistrovství světa konstruktérů 2004 na pátém místě. To sice představuje vůbec nejhorší výsledek týmu za posledních dvacet dva let, ale také možnost, která může znamenat nemalou výhodu.
 
Nová nařízení sice letos výrazně omezují podmínky týkající se pneumatik a motorů, McLaren však podle Whitmarshe našel mezeru, kterou dokáže využít ve svůj prospěch.
 
Přes zimu se spekulovalo o možnosti zrušení klauzule, podle které nemohou čtyři přední týmy z předchozí sezóny nasadit v pátek během GP více než dva monoposty.Toto nařízení nebylo rozhodně určeno proto, aby přineslo výhodu některému z předních týmů. Faktem však je, že dnes může McLaren zcela regulérně nasazovat třetí auto a to během všech devatenácti závodních víkendů.
 
"V tuto chvíli jsme k tomu oprávněni a velmi rádi této možnosti využijeme,“ prohlásil Whitmarsh.
 
"Spatřuji v tom nemalou výhodu. Vzhledem k nařízením v oblasti motorů a pneumatik toho chceme maximálně využít prostřednictvím našich zkušených testovacích jezdců Alexe Wurze a Pedra de la Rosy.
 
Nasazení třetího jezdce představuje očividnou výhodu. Takový jezdec se může věnovat porovnání pneumatik a pracovat na nastavení vozu, aniž by se musel obávat omezení v podobě životnosti motoru. Teoreticky tak naši zbývající jezdci nemusí najet tolik kilometrů, jako jejich kolegové z předních týmů. Třetí auto nám pomůže.
 
Je skvělé mít třetí auto, kterého se netýkají omezení počtu pneumatik a životnosti motorů."
 
Je pravděpodobné, že se Wurz a de la Rosa budou dělit o účast během pátečních tréninků v blocích po čtyřech závodech. Tak by zůstala zachována kontinuita vývojového procesu. Rozhodnutí však doposud nepadlo.