Novinky

  • 19.09.2020 Neutral I po šesti hodinách vedou ve 24 hodinách Le Mans Buemi, Nakadžima a Hartley (Toyota)

  • 19.09.2020 Neutral Toyota trojice Buemi /Nakadžima /Hartley vedla po dvou hodinách závod 24 hodin Le Mans

  • 18.09.2020 Neutral Pole position pro 24 h Le Mans získala posádka Kobajaši / Conway / López v Toyotě

Facebook Instagram

Wolff: Ferrari udělalo krok zpět

Wolff: Ferrari udělalo krok zpět

Rozhovor s Totem Wolffem.

Mercedes včera Ferrari rozdrtil na jeho domácí půdě a oficiální web F1 ulovil jeho šéfa na zajímavý rozhovor.

O: "Toto, výhra v Monze dostala Lewise do vedení šampionátu. Poprvé v této sezoně. Co to znamená? Znamená to něco?"

Toto Wolff: “Nemohu mluvit za Lewise. Pro něj to možná něco znamená. Já to vidím tak, že nyní zbývá sedm závodů. To je sedmkrát 25 bodů. A my potřebujeme, abychom jich měli nejvíce, když skončí sezona. Takže současný stav není tak důležitý."

O: "A co psychologická stránka? Dostat se do vedení šampionátu poprvé po třinácti závodech, to by pro někoho mohlo hodně znamenat..."

TW: "Ano, je dobré vědět, že výhoda je nyní na naší straně, i když je to jenom pár bodů. V Singapuru se bude hrát jiná hra, může se to otočit proti nám, takže je lepší udržet si chladnou hlavu a počítat i s tím, že pozice se ještě budou měnit. Záleží jen na tom, abychom po poslední výměně byli nahoře my."

O: "I ve Spa je důležitý výkon motoru a téměř jste byli zahnáni do kouta. Co se změnilo za těch pár dní?"

TW: "Nebylo celkem očividné, co se tam vlastně stalo, takže naši lidé odvedli skvělou práci při analýze. Ve Spa jsme obětovali čistou rychlost kvůli závodnímu tempu a kvůli tomu jsme měli problémy způsobované nízkým přítlakem - se stabilitou při brzdění a ve vrcholu zatáčky, s trakcí. Ale zde byl vůz okamžitě skvělý a jezdci si jej pochvalovali.

 

O: "Všichni mluvili o aerodynamických balíčcích speciálně pro Monzu. Co jste vy udělali pro porážku konkurence?"

TW: "Ano, to máte pravdu. Všichni mluví o Monze a křídlech pro Monzu. To jste si mohli všimnout na voze Red Bullu a jejich křídlu s mimořádně malým odporem. Kdyby bylo tenčí, už by přes něj bylo vidět. Ano, i my jsme připravili balík pro Monzu, ale neobsahoval extrémně nízký přítlak. Náš vůz byl dobrý v zatáčkách. V každé zatáčce. To je docela povzbudivé, když další závod je v Singapuru."

O: "V Singapuru se Mercedesu nikdy moc nedařilo...

TW: "Singapur nikdy nebyl naší oblíbenou tratí. Z loňského vítězství jsme byli nadšeni, rok předtím jsme měli velké problémy. Tratě mají své charakteristiky, které vyhovují některým vozům. Letos jste nejednou viděli, že pomalé a klikaté okruhy více sedí Red Bullu a Ferrari, zatímco hodně rychlých zatáček hraje do karet nám. Ale tyto věci nejsou vytesané do kamene. Jak novým vozům přibývají kilometry, dozvídáme se o nich více a více. Takže Singapur pro nás nejspíš bude náročný víkend, náročnější než v Monze, ve Spa nebo v Silverstone, ale pokusíme se najít způsob, jak i tam uspět.”

 

O: "Vaši jezdci měli v závodě velký náskok. Obával jste se poruchy?

TW: "Hodně jsme mysleli na hrozbu poškození motoru a hledali rozumný způsob, jak jim umožnit závodit a přitom příliš neublížit jejich agregátům. Viděli jste, že na to celou dobu tlačili, ale výdrž motorů by mohla být na konci sezony rozhodující, takže jsme jim trochu omezili výkon.

O: “Během ceremonie na pódiu jsme viděli ohromné emoce, spoustu fanoušků v červeném. Ti nebudou spokojeni, dokud Ferrari nebude vyhrávat tituly. Je tento tlak výhodou pro váš tým?

TW: "Když jste neměli dobrý den a ve vzduchu je tolik emocí, není to snadné a dalo by se říci, že Ferrari udělalo krok zpět. Ano, podali jsme velmi solidní výkon, ale jejich výkon nebyl takový, jaký všichni očekávali. Red Bull startoval daleko vzadu a téměř získal třetí místo. Nebude snadné to překousnout.

Komentáře ke článku