Nevyzpytatelný závod skončil dominancí Mercedesu

Nürburgring – 1. závod
Nürburgring si ke svému devadesátiletému výročí připravil pro DTM tradiční všehochuť nestálých povětrnostních podmínek. Sobotní závod, diktovaný počasím, ve kterém neměl nikdo nic jisté, nakonec skončil totální dominancí Mercedesu, jehož stratégové se dokázali v klíčových momentech správně rozhodnout.
První déšť přišel již před závodem a naznačil možnou výhodu vozů s trojcípou hvězdou, které si s mokrou tratí běžně dokážou poradit o něco lépe než technika soupeřů. Všechny trumfy však stuttgartským ihned po startu vytrhal z rukou Augusto Farfus, jenž své bmw katapultoval do čela.
Lucas Auer, Marco Wittmann a Robert Wickens, kteří startovali před Brazilcem, mohli jen nečinně přihlížet. Pouhá tři kola Farfus potřeboval na to, aby si vybudoval náskok tří sekund, a po deseti odjetých okruzích svůj odstup od druhého Auera zdvojnásobil.
Tou dobou již nad hradem Nürburg znovu vysvitlo slunce a začalo svádět k myšlenkám na pneumatiky do sucha. V poločase závodu byla tímto vábením zlákána již polovina jezdců, jenže s 18. kolem se na legendární trať začal znovu snášet déšť.
Ti, kteří vsadili na suché obutí – mezi nimi i dosavadní lídr závodu Farfus - následně bojovali více s podmínkami na dráze než se soupeři okolo a dříve či později je čekal návrat k pneumatikám s drážkami.
Zbytečnou zastávku navíc si ušetřila čtveřice jezdců Mercedesu, která povinnou návštěvu u mechaniků odkládala až na závěrečnou třetinu závodu, kdy již bylo počasí čitelnější. Risk se vyplatil a stuttgartští si v závěru mohli dovolit i mistrovskou rošádu, kdy vedoucí Di Resta pustil aspiranta na titul Auera zpět na první pozici.
Rakušan se díky třem bodům za pole position a dalším pětadvaceti za vítězství posunul na druhou příčku průběžného pořadí. Vedoucí Mattias Ekström dnes kvůli nepovedené strategii vyšel bodově naprázdno. Třetí René Rast se dokázal vrátit ve druhé půli závodu a zachránit čest Audi deseti body. BMW počítalo s lepším výsledkem, Farfus s Wittmannem si v cíli rozdělili pouze šest bodů.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas/Odstup | Kol |
1. | Lucas AUER | Mercedes – HWA | 54:12.443 | 33 |
2. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | +0.794 | 33 |
3. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | +1.568 | 33 |
4. | Maro ENGEL | Mercedes – HWA | +5.344 | 33 |
5. | René RAST | Audi - Rosberg | +9.758 | 33 |
6. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | +24.531 | 33 |
7. | Edoardo MORTARA | Mercedes – HWA | +31.593 | 33 |
8. | Augusto FARFUS | BMW – RMG | +49.335 | 33 |
9. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | +56.886 | 33 |
10. | Gary PAFFETT | Mercedes – HWA | +59.072 | 33 |
11. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | +1:01.058 | 33 |
12. | Timo GLOCK | BMW – RMR | +1:12.977 | 33 |
13. | Bruno SPENGLER | BMW – RBM | +1:27.191 | 33 |
14. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | +1:28.308 | 33 |
15. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt | -1 kolo | 32 |
16. | Tom BLOMQVIST | BMW – RMR | -1 kolo | 32 |
17. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | -1 kolo | 32 |
18. | Loïc DUVAL | Audi - Phoenix | -1 kolo |
32 |