Novinky

  • 27.05.2020 Neutral Ruský miliardář Dmitrij Mazepin se údajně zajímá o koupi továrního týmu Renault ve F1

  • 27.05.2020 Good Ve Velké Británii se od 4. července opět mohou konat motorsportovní akce

  • 27.05.2020 Neutral Světová rada motoristického sportu dnes schvaluje nová pravidla pro MS F1

Facebook Instagram

McLaren se do pěti let vrátí na vrchol F1

McLaren se do pěti let vrátí na vrchol F1

Rozhovor s Éricem Boullierem

Kromě boje o mistrovský titul je momentálně jednoznačně nejzajímavějším tématem ukončení neúspěšného partnerství McLarenu a Hondy. Oficiální web F1 proto vyzpovídal závodního ředitele McLarenu Érica Boulliera.

Ériku, rozchod McLarenu a Hondy je již oficiální. Můžeš nám shrnout klíčové momenty vedoucí k tomuto rozhodnutí?

Éric Boullier: Rozhodující moment nastal po testech v Barceloně, když jsme se snažili Hondě pomoci zlepšit situaci v co nejkratším čase. Mluvili jsme také s jinými výrobci motorů, ale nebudu zacházet do detailů, pouze řeknu, že bylo zřejmé, že opět nedosáhneme cíle stanovené pro tuto sezonu. V létě jsme již věděli, že se musíme nějak rozhodnout.

Ve kterém bodě už nebylo návratu? V létě?

Nemohu vám říct datum, ale v létě nebylo splněno několik cílů.

Kvalifikace v Singapuru vypadala slibně. Oba vozy v Q3! Byla to jednorázová záležitost? Nebo jste rozluku uspěchali?

Singapur je trať podobného charakteru jako Budapešť a Monako. Na těchto tratích na motoru až tak nezáleží, takže můžeme ukázat potenciál našeho vozu.

Odtržením od Hondy McLaren v podstatě přišel o status továrního týmu a stal se zákazníkem. To je na tom asi to nejhorší...

Těžko říci. Jsme privilegovaným zákazníkem Renaultu. Budeme mít stejný motor a stejný přístup k informacím jako Enstone nebo Red Bull Racing, takže je to partnerství. Máme také možnost spolupracovat s nimi, dávat návrhy, které pak mohou vzít v úvahu. Takže můžeme něco ovlivnit. Ale ano, v roce 2018 bude naše situace jiná než v případě továrního týmu. Ale je to jako ve škole, je třeba vidět plusy i mínusy. To jsme udělali a na základě toho jsme se rozhodli. Věříme, že toto bude pro McLaren nejlepší řešení na nejbližší tři sezony.

 

A co finance? Již nebudete dostávat peníze od partnera a za motory budete platit. Je to velký problém?

No, když se ohlédnete za našimi posledními třemi lety, tak to byla katastrofa pro naše dobré jméno i z pohledu získávání nových sponzorů. Musíte se na to dívat z dlouhodobého pohledu. A já nepochybuji, že McLaren se do pěti let dostane zpátky tam, kam patří. Díky tomu obnovíme hodnotu našeho jména a ozdravíme portfolio sponzorů. Může to dva, tři roky trvat. Jsme na devátém místě v Poháru konstruktérů, se špičkovým motorem bychom, podle mě, teď byli na čtvrtém a náklady na něj pokryli z peněz od FOM. Takže z pohledu financí to není až tak velké riziko. Můžeme děkovat vlastníkům McLarenu, že se rozhodovali na základě sportovní stránky a nenechají ho trápit se. Přitom mohli prostě říci: Budeme čekat, dokud se Honda neprobudí.

Je Fernando Alonso součástí dohody? S Renaultem vyhrál dva tituly a asi by bylo těžké přesvědčit ho k absolvování čtvrté slabé sezony.

Ano i ne. Jak říká celé měsíce, zajímá jej pouze konkurenceschopnost vozu. To chce on. Co se nás týče, jsme šťastní, že vlastníci udělali sportovní a nikoli obchodní rozhodnutí a vyměnili motor. V DNA McLarenu je být konkurenceschopný, být jedním ze tří nejlepších týmů, tam patří a tam ho vrátíme. Víme, že nyní máme dobré šasi a mohli bychom s ním být v top trojce, pokud bychom měli stejně dobrý motor. Pro náš obchodní model je důležité být mezi nejlepšími, s Fernandem nebo bez něj. Museli jsme udělat to, co bude nejlepší pro nás. Ale pokud chcete být mezi nejlepšími, nestačí motor, potřebujete i jezdce. Tady přichází na řadu Fernando. To, co jsme teď udělali, bylo pro dobro McLarenu, ale zahrnuje to také jezdce.

 

 

Komentáře ke článku