Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Nová Toyota je zcela nová

Nová Toyota je zcela nová

TF105 podstoupila více než jen kosmetické změny.

Dnes by se na okruhu ve španělské v Barceloně měla v rámci testů prohánět radikálně jiná Toyota TF105. Technický ředitel Mike Gascoyne neočekává, že by některý z konkurenčních týmů přišel s tolika změnami najednou.
 
Toyota přišla s vozem pro letošní sezónu jako vůbec první. Auto vyjelo na trať již počátkem ledna. Brzké představení nového monopostu umožnilo postupné odladění nejrůznějších mechanických problémů. Nedostatečnou rychlost nového vozu měla adresovat revidovaná aerodynamika, která měla být představena s blížícím se začátkem sezóny. Rozsah změn, které konstruktéři na aerodynamice provedli, je však do značné míry překvapením.
 
Mike Gascoyne popisuje změny, které byly provedeny takto: “Vše je jiné – předělali jsme dokonce i bočnice.
 
Nový je spodek i zadní část vozu, chlazení i bubny brzd, přední křídlo i celý nos, elementy zadního křídla a deflektory. Kromě monokoku je nové vše.
 
Plně jsme využili zdroje, kterými disponujeme. Ostatní budou také vylepšovat jejich auta, ale asi nikdo to neudělá způsobem, jaký jsme zvolili my."
 
Rozhodnutí zcela přepracovat původní TF105 znamenalo potřebu dodatečných nákladů. Gascoyne však věří, že to bylo to nejlepší možné řešení. Není tajemstvím, že rozpočet japonského týmu patří vůbec k nejvyšším v šampionátu.
 
Ano, museli jsme hodně pracovat. Chcete-li však dosáhnout pokud možná co nejlepšího výkonu s autem, které musí vyjet pokud možná co nejdříve, tak vám nezbývá nic jiného.
 
Mít auto pohromadě velmi brzy znamená v určitém okamžiku i zastavení vývoje. Pokud si však stanovíte konečný bod, tak jako jsme to udělali my, tak můžete jít s vývojem dále. Znamená to, že pracujeme více a je to rovněž dražší. Myslím si však, že Toyota musí začít využívat své zdroje a chovat se jako velký tým.
 
Podle mého jsme se rozhodli dobře. Byla to pravděpodobně odlišná filosofie, než co Toyota předváděla v minulosti, ale díky ní jsme mnohem flexibilnější. Je však třeba připustit, že z jiné perspektivy je takový přístup mnohem riskantnější."