Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Sezona ve znamení deflektorů?

Sezona ve znamení deflektorů?

Je to jedna z mála neprobádaných oblastí

Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe nám prozrazuje, čeho si máme dobře všímat na vozech pro sezonu 2018 a kde se povedou bitvy o setiny sekundy.

"Jak víme, pravidla od roku 2017 dala více svobody a důležitosti oblasti deflektorů," řekl po představení vozu Williams FW41. "Když se blíže podíváte na náš vůz, uvidíte, že jsme v této oblasti opět pokročili. Totéž bude platit pro naši konkurenci, protože je to největší oblast s možnostmi, které ještě nebyly od zavedení nových pravidel pořádně prozkoumány. Minulý rok jsme měli kontroverzní T-křídla a ploutve na krytech motorů a všichni byli nešťastní z jejich neestetičnosti, takže jak rychle se objevily, tak rychle i zmizely. Výsledek vidíte.

Náš vůz je v tomto ohledu na hraně pravidel pro sezonu 2018. Má ploutev, ale zmenšenou. T-křídlo je zakázáno, s tím se nedá nic dělat, ale ponechali jsme si převodovkové křídlo. My jsme ho loni měli jako první a je trochu jako nižší T-křídlo. Tohle si ponecháme a myslím, že něco v této oblasti uvidíme i na mnoha jiných vozech.

Ve stejné oblasti jsme přišli o něco, čemu se říká monkey seat, malé křidélko umístěné na konci výfukového potrubí. I to je již zakázáno, protože tam v jisté míře docházelo k foukání z potrubí. Pamatujete si éru foukaných difuzorů, roky 2011 až 2013? Bylo to vzrušující období, ale už je za námi. Loni se to vrátilo na mnohem nižší úrovni, ale monkey seat bylo zakázán, aby se tento efekt opět vytratil."