Novinky

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

  • 22.03.2024 Good Brown má s McLarenem smlouvu do roku 2030.

Facebook Instagram

Ztracený den nebude nahrazen

Ztracený den nebude nahrazen

Ferrari nechce, McLaren zuří

Jelikož předpověď počasí v Barceloně na dnešní den byla známa předem, týmy již v předstihu diskutovaly o možnosti dnešek z testů vyškrtnout a nahradit ho jiným dnem. Situaci zkomplikovala obsazenost okruhu Catalunya, který má na tento pátek již zaplacen Williams a využije ho na svůj "filmovací den". Ferrari ho za stejným účelem obsadí v sobotu. Druhá série testů začíná 6. března, čili příští týden v úterý a po ní týmy musejí spěchat, aby stihly své vozy naložit na letadlo směřující do Austrálie. V úvahu tak připadalo ještě pondělí, jenže týmy se na něm nedokázaly dohodnout a tak se harmonogram testů nezměnil.

"Williams a Ferrari už řekly jasné ne, takže se to nestane," prozradil nejmenovaný zdroj webu Motorsport. Připomeňme si, že takovou rychlou změnu nelze provést bez jednohlasného souhlasu týmů. Ty mohly argumentovat kupříkladu tím, že velká část personálu má na pondělí letenky do Barcelony, které díky rezervaci s několikaměsíčním předstihem jistě nebyly drahé, což už by se nedalo říci o těch, zabukovaných nyní na nejbližší neděli. A to nemusí být jediný problém.

Problému se dalo předejít, kdyby před časem uspěla skupinka bohatších týmů, jež chtěla předsezonní testy přesunout do podstatně teplejšího Bahrajnu. Jenže vyhrála aliance méně majetných týmů včetně obou stáji Red Bullu. Šéf Haasu Günther Steiner dnes vysvětloval, proč se zimní testy každý rok konají ve Španělsku.

"Bahrajn by byl velmi náročný z pohledu nákladů i logistiky," řekl Steiner. "Když jsme byli v F1 první rok, hovořilo se o přesunutí do Bahrajnu nebo Abú Zabí. Jako nový tým bychom to nezvládli. Vy ani netušíte, kolik dílů nám sem (do Barcelony) přichází každý den. Brutálně moc. Z Anglie nebo Itálie… Díly se jednoduše naloží do náklaďáku, osmihodinová cesta a auto je tady. I lidé jezdí tam a zpátky den co den.

Kdybychom byli v Bahrajnu, muselo by být vše připraveno předem. To by bylo pro všechny stejné, jenže některé týmy si mohou dovolit poslat každou noc tam a zpět letadlo."

Technický ředitel Force India Andrew Green k tomu dodal, že další náročnou výzvou by bylo dřívější dokončení nového vozu. Přitom letos byly vozy dokončovány v hodině dvanácté kvůli poměrně pozdnímu rozhodnutí integrovat Halo.

Rozhodnutí počítat dnešek za jeden z osmi předsezonních testovacích dnů rozzlobilo závodního ředitele McLarenu Érica Boulliera. Mluvil o sobeckosti některých týmů vůči fanouškům, ale za jeho zlostí můžeme hledat i fakt, že vůz MCL33 za první dva dny odjel pouze 85 kol a dnes ztrátu na konkurenty určitě nedohoní.

"Ke změně harmonogramu bychom potřebovali jednomyslnou shodu," řekl Éric Boullier v rozhovoru pro Sky Sports. "Stalo se to, že dva týmy včera odmítly změnu termínu. Je to zjevné mrhání penězi. Všichni jsme utratili peníze, abychom tady mohli být, a trať je beztak rezervována na dva týdny. Mohli jsme tento den vyměnit za jiný termín, na neděli a pondělí je mnohem příznivější předpověď. Těchto osm dní potřebujeme k tomu, abychom v prvním závodě divákům nabídli dobrou show. K tomu je třeba odstranit problémy se spolehlivostí a pořádně všechno prověřit. Je to strašné mrhání penězi ze sobeckých důvodů."

Ranní sněhovou nadílku si užilo alespoň pár členů různých týmů, odpoledne se ale na okruh snesl déšť a některé týmy zkoušejí jízdu na mokré trati, jenže riziko zničení vozu je příliš velké.