Novinky

  • 19.06.2018 Neutral Od roku 2019 bude Red Bull používat motory Honda

  • 17.06.2018 Good Vítězi závodu 24 hodin Le Mans 2018 se stali Alonso, Buemi a Nakadžima (Toyota)

  • 17.06.2018 Neutral Svítání v Le Mans vítá na vedoucí pozici toyotu Kobajašiho,Conwaye a Lópeze

Facebook Instagram
reklama
reklama

Co nám naznačily zimní testy?

Co nám naznačily zimní testy?

Mercedes zpátky na výsluní, McLaren opět v problémech

Tento týden skončil druhý ze dvou předsezonních testovacích bloků a jezdci i vozy se opět setkají na jedné trati až za dva týdny v Melbourne. Kdo se předvedl v nejlepším světle a kdo zklamal?

Zklamaní možná budou ti fanoušci F1, kteří by si už přáli velkou změnu na předních místech. Po osmi dnech testů se zdá, že rychlostně jsou na tom opět nejlépe Mercedes, Ferrari a Red Bull a žádný z jejich vozů netrpí závažnějšími problémy se spolehlivostí. A nejlépe opět vypadá Mercedes.

Ani jednoho z jezdců Mercedesu nenaleznete na nejvyšších příčkách tabulky nejrychlejších kol, jenže s výjimkou Kevina Magnussena dosáhli lepší čas pouze jezdci na nových hyperměkkých pneumatikách, které si stříbrný tým od Pirelli vůbec neobjednal. Zatímco Sebastian Vettel ve čtvrtek překonal neoficiální rekord okruhu Catalunya a v pátek Räikkönen dosáhl druhého nejlepšího času, pozornost analytiků více zaujaly závodní simulace Mercedesu, převážně na středně tvrdých pneumatikách a s konzistentně rychlými koly. Stříbrné šípy jako jediné pokořily hranici 1000 kol.

Někteří insideři se dokonce domnívají, že Ferrari během zimy zaostalo a v Austrálii bude v neděli rychlejší Red Bull. Ten tento týden doháněl zameškané: ke 209 kolům z prvního týdne přidal dalších 574. Na Mercedes a Ferrari to nestačilo, ale alespoň má srovnatelné množství dat jako týmy středu pole.


S najetými kilometry nemohou být spokojeny týmy Force India a Haas. Náladu v týmu Force India stručně a přitom výstižně okomentoval Sergio Pérez: "Doufám, že v Melbourne nebudeme mít tenhle vůz." Růžový vůz dovezený do Barcelony se ani v jednom ze sedmi řádných testovacích dnů (minulý týden ve středu se kvůli počasí téměř nejezdilo) nedostal na lepší než osmé místo. Tým tedy vkládá veškeré naděje do velkého množství novinek, který pošle do Melbourne.

Haas je v lepší náladě. Neodjel sice moc kilometrů, ale vůz se zdá být rychlý, Magnussen se na superměkkých pneumatikách dostal mezi jezdce na hyperměkkých, takže může pomýšlet na boj o body.

Úplně na dně je s velkou ztrátou McLaren. Tým z Wokingu se chtěl vzpamatovat z těžkého prvního týdne, ale za čtyři  dny druhé poloviny testů zůstal jeho vůz zaparkovaný vedle trati dokonce pětkrát. Závodní šéf týmu Éric Boullier našel útěchu ve dvou věcech. Každou chvíli se opravovalo nebo měnilo něco jiného, ​​takže se dá říci, že vůz nemá žádný závažný problém. A 2788 absolvovaných kilometrů je o 810 více, než zvládl loňský vůz poháněný motorem Honda. A i když to moc neznamená, Fernando Alonso je třetí nejrychlejší, hned za dvojicí Ferrari.


Jenže právě nový motor Hondy je snad největším překvapením. Toro Rosso s ním první týden testů odjelo více kol než kterýkoli jiný tým. Tento týden se do toho už pořádně opřely Mercedes i Ferrari, ale týmu z Faenzy zůstala třetí příčka, přičemž i rychlost se zdá být v pořádku. Nadšení z bezproblémových testů brzdí fakt, že ve voze Toro Rosso se během osmi dnů vystřídaly tři pohonné jednotky, ale našrěstí ani jedna z nich nezpůsobila zastavení na trati.

Nový vůz Williamsu sice nasbíral hodně kol, ale patřil k nejpomalejším. Technický ředitel týmu Paddy Lowe přiznal, že jezdce omezuje nervozita auta v nájezdech do zatáček, které se musí co nejdříve zbavit. Až pak se ukáže jeho skutečný rychlostní potenciál.

Zálusk na post "nejlepšího ze zbytku světa" si tak dělá Renault. Slušná rychlost i výdrž, pouze jedna závažnější porucha převodovky a tým se zdroji na pokračování vývoje během sezony. Cokoliv jiného než konečné čtvrté místo bude pro tovární tým zklamáním. Naopak, Sauber bude nejspíš k dohnání pelotonu potřebovat více než jednu zimu.

           jezdec          tým motor čas pneu
1. Vettel Ferrari Ferrari 1:17.182 HS
2. Räikkönen Ferrari Ferrari 1:17.221 HS
3. Alonso McLaren Renault 1:17.784 HS
4. Ricciardo Red Bull Renault 1:18.047 HS
5. Sainz Renault Renault 1:18.092 HS
6. Magnussen Haas Ferrari 1:18.360 SS
7. Gasly Toro Rosso Honda 1:18.363 HS
8. Hamilton Mercedes Mercedes 1:18.400 US
9. Grosjean Haas Ferrari 1:18.412 US
10. Bottas Mercedes Mercedes 1:18.560 US
11. Hülkenberg Renault Renault 1:18.675 HS
12. Vandoorne McLaren Renault 1:18.855 HS
13. Hartley Toro Rosso Honda 1:18.949 HS
14. Ocon Force India Mercedes 1:18.967 HS
15. Leclerc Sauber Ferrari 1:19.118 HS
16. Sirotkin Williams Mercedes 1:19.189 S
17. Ericsson Sauber Ferrari 1:19.244 HS
18. Kubica Williams Mercedes 1:19.629 SS
19. Pérez Force India Mercedes 1:19.634 HS
20. Verstappen Red Bull Renault 1:19.842 S
21. Stroll Williams Mercedes 1:19.954 S
22. Mazepin Force India Mercedes 1:25.628 M

 

           tým kol
1.  Mercedes 1040
2.  Ferrari 929
3.  Toro Rosso 822
4.  Williams 819
5.  Renault 795
6.  Sauber 786
7.  Red Bull 783
8.  Force India 711
9.  Haas 695
10.  McLaren

599

 

  motor kol
1. Mercedes 2570
2. Ferrari 2410
3. Renault 2177
4. Honda 822
reklama
reklama

Komentáře ke článku