Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Proč byl v roce 2001 obětován Heinz-Harald Frentzen?

Proč byl v roce 2001 obětován Heinz-Harald Frentzen?

Eddie Jordan odhaluje, že se tak stalo kvůli motorům.

Eddie Jordan vnesl světlo do kontroverzní záležitosti z roku 2001, která vyvrcholila odchodem Heinze-Haralda Frentzena z tehdy jeho stáje. Jordan tehdy Němce odešel kvůli tomu, aby si zachoval dodávky agregátů Honda.
 
"Lidé situaci okolo Frentzena nerozuměli," vysvětluje Ir. Eddie minulý měsíc prodal svůj tým rusko-kanadskému obchodníkovi Alexi Shnaiderovi.
 
"Tehdy jsem s ním nemohl prodloužit smlouvu, Jediným způsobem, jak si zachovat dodávky motorů od Hondy bylo posadit do Jordanu Japonce Takumu Sata.
 
Měl jsem Frentzena rád. Vyhrál pro Jordan více Grand Prix, než kdokoliv jiný. Musel jsem však zachránit přísun motorů, to bylo pro Jordan naprosto klíčové.
 
Vzal jsem to na sebe. Nikdo kromě mně a jednoho nebo dvou lidí v Jordanu nevěděl, proč jsem udělal to co jsem udělal. Byl jsem v pozici, kterou jsme nenáviděl. Chtěl jsem si udržet Frentzen, ale nemohl jsem."
 
Frentzen v roce 1999 vyhrál pro Jordan dvě Grand Prix a pomohl týmu k zisku třetího místa v Mistrovství světa konstruktérů. To je dodnes nejlepší výsledek stáje Jordan.
 
Následovalo propuštění oznámené faxem. Němce nahradil Jean Alesi. Nebyl uveden žádný důvod, událost vyvolala obrovské překvapení.
 
Sato podepsal později smlouvu a po zbytek sezóny víceméně demoloval monoposty Jordan. Nakonec skončil pátý v domácí Grand Prix Japonska.
 
Sato přišel v roce 2003 do BAR. Honda ukončila smlouvu s Jordanem ke konci roku 2002. Jordan, který minulý rok spíše přežíval, bude od příštího sezóny přejmenován na Midland.