Novinky

  • 19.11.2018 Neutral Sophia Flörschová podstoupila po těžké nehodě v Makau sedmihodinovou operaci

  • 18.11.2018 Neutral Sophie Flörschová měla těžkou nehodu při závodě F3 v Macau

  • 18.11.2018 Neutral Alonso s Buemim a Nakadžimou (Toyota) obsadili druhé místo v závodě WEC v Šanghaji

Facebook Instagram

Pirelli chce zůstat, ale ne za každou cenu

Pirelli chce zůstat, ale ne za každou cenu

Brzy může být nahrazeno některým z konkurentů

V současnosti jsou všechny smlouvy v F1 do roku 2020. Rokem 2021 započne nová éra s novými vozy, motory, sportovními i technickými pravidly, systémem dělení peněz, možná i s novými týmy… Dokonce i jezdci vyjednávající nové kontrakty, jako Lewis Hamilton nebo Daniel Ricciardo, hovoří o letech 2019 a 2020. Pouze Pirelli je z nějakého důvodu výjimkou. Jeho smlouva na monopolní dodávání pneumatik vyprší už příští rok. A co potom?

Marco Tronchetti Provera, generální ředitel společnosti, údajně na setkání s akcionáři řekl, že setrvání v F1 po roce 2019 není ničím garantované. Formule 1 se Pirelli dlouhodobě vyplácí, ale kromě ní zásobuje i MS superbiků a podle nejvyššího šéfa Pirelli celkově kolem 460 sportovních akcí ročně. Pokud tedy konkurence přijde za novými majiteli F1 s výhodnější nabídkou, Italové se nebudou bránit zuby nehty.

"Pořád říkáme, že formule 1 nám vyhovuje a rádi zůstaneme její součástí," řekl mluvčí Pirelli, když ho kontaktoval web Motorsport. "Ale pokud by mělo dojít na předhánění se v nabídkách, tak nezůstaneme za každou cenu."

Současný kontrakt byl podepsán v roce 2016 a jediným soupeřem Pirelli byl francouzský Michelin, který má své pneumatiky v MotoGP, FE, WRC i WEC. Tehdy ale trval na tom, že nebude vyrábět třináctipalcové, ale osmnáctipalcové pneumatiky a nevoněla mu ani záměrná rychlá degradace kvůli více zastávkám v boxech.

reklama
reklama

Komentáře ke článku