Vážné nehody v boxech zastavily závod

Hungaroring – 2. závod
Šampionát DTM se s Maďarskem rozloučil divokým nedělním závodem, na jehož konci stál nečekaný triumf BMW. Tomu ovšem předcházela série neštastných incidentů v boxech a červené vlajky.
Bez přerušení závodu by se bavorská automobilka k vavřínům nedostala. Na Hungaroringu jí to letos nešlo a pánem zatáček na předměstí Budapešti byl tentokrát výrobce ze Stuttgartu.
Po prvním kole byla v čele kompletní šestice Mercedesu, přičemž držitel pole position Lucas Auer si po startu pokryl druhého Pascala Wehrleina a úspěšně vedl až do pátého kola. Poté se otevřela nebesa. Na mokru Wehrlein ožil a posunul se do čela.
Auer, jenž včera vítězství přepustil kolegovi Di Restovi, zajel po šesti kolech do boxů, kde na něj ale kromě mechaniků čekal také extrémně kluzký betonový povrch. Za deště prostor před garážemi nenabízel vozům na hladkých pneumatikách pražádný grip a mladý Rakušan tak namísto do vyznačeného stání zcela nekontrolovaně zamířil do zdi, před kterou stála trojice maršálů.
Krátce na to se v analogické situaci ocitl Bruno Spengler, jenž srazil několik svých mechaniků. Kontrolu nad svým vozem ztratil o kolo později také Edoardo Mortara, který poslal k zemi celou boxovou konstrukci.
Již po prvním incidentu vyslalo ředitelství závodu na trať safety car, po třetí události už se ale rozhodlo závod zastavit a karbonové speciály nahradily v boxové uličce vozy záchranné služby. Dle oficiálního vyjádření promotéra byl jeden maršál těžce zraněn na dolních končetinách, dva hasiči utrpěli středně těžká zranění a celkem čtyři mechanici z tábora Mercedesu a BMW byli zraněni lehce. Nikdo z postižených nebyl v ohrožení života.
Po půlhodině čekání (mimo jiné i na návrat záchranné helikoptéry) byl závod restartován, z bezpečnostních důvodů běžným stylem. Dráha v mezičase vyschla a kromě Garyho Paffetta, kterému mechanici nestihli vůz přezout(!), jelo celé pole znovu na suchém obutí.
Paffett se postupně propadal a stejným tempem mu symbolicky mizelo i průběžné vedení v šampionátu. Patřil totiž k těm, které po restartu ještě čekala zastávka v boxech, zatímco jeho hlavní sok Timo Glock měl povinný bod programu již za sebou a mířil pořadím vzhůru.
Bývalý jezdec formule 1 se zastavil až za lídrem Markem Wittmannem, jenž si dojel pro první letošní vítězství. Nováček Philipp Eng, který včera skončil poslední a k tomu byl pokutován, že po opuštění vozu nevrátil volant na své místo, dovršil nečekanou rezervaci stupňů vítězů pro BMW.
Mercedes bral v cíli pouze páté místo. Audi mělo na dosah stupně vítězů. Mike Rockenfeller v závěru tlačil na třetího Enga, ale nekompromisní časový limit tentokrát hrál pro rakouského jezdce. Šampion roku 2013 pak jen konstatoval, že sportovní výsledky dnes stály v pozadí. Jeho pohled sdílel celý padok, stupně vítězů se tentokrát obešly bez šampaňského.
„Po incidentu v boxech už pro mne závod skončil. Sice jsem pokračoval dál, ale zajímalo mě jen to, jak jsou na tom zranění maršálové. Vše ostatní mi bylo jedno,“ shrnul své pocity Auer.
Výsledkově znamenaly nehody před garážemi pro Auera, Spenglera a Mortaru také konec závodu. Komisaři se totiž rozhodli trojici jezdců ex post diskvalifikovat za to, že dostatečně nepřizpůsobili rychlost daným podmínkám a ohrozili tím ostatní účastníky. Spengler s Mortarou navíc dostali podmínečné tresty pro další dva závodní víkendy, jelikož dle komisařů nerespektovali signalizaci žlutými vlajkami.
Průběžné pořadí po šesti odjetých závodech: 1. Glock 90, 2. Paffett 79, 3. Di Resta 67, 4. Auer 55, 5. Wittmann 51, 6. Mortara 47, 7. Eng 41, 8. Wehrlein 41, 9. Rockenfeller 34, 10. Eriksson 23...
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 1:17:50.129 | 26 | |
2. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 1:17:55.999 | +05.870 | 26 |
3. | Philipp ENG | BMW | RBM | 1:18:03.586 | +13.457 | 26 |
4. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 1:18:04.066 | +13.937 | 26 |
5. | Paul di RESTA | Mercedes-AMG | HWA | 1:18:06.405 | +16.276 | 26 |
6. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 1:18:10.575 | +20.446 | 26 |
7. | Augusto FARFUS | BMW | RMG | 1:18:11.593 | +21.464 | 26 |
8. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 1:18:13.479 | +23.350 | 26 |
9. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 1:18:13.901 | +23.772 | 26 |
10. | René RAST | Audi | Rosberg | 1:18:14.392 | +24.263 | 26 |
11. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes-AMG | HWA | 1:18:14.709 | +24.580 | 26 |
12. | Pascal WEHRLEIN | Mercedes-AMG | HWA | 1:18:15.314 | +25.185 | 26 |
13. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 1:18:17.227 | +27.098 | 26 |
14. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 1:18:14.994 | +54.865 | 26 |
15. | Gary PAFFETT | Mercedes-AMG | HWA | 1:19:06.036 | +1:15.907 | 26 |
DQ | Lucas AUER | Mercedes-AMG | HWA | 1:18:12.340 | +22.211 | 26 |
DQ | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 1:18:11.310 | +21.181 | 26 |
DQ | Edoardo MORTARA | Mercedes-AMG | HWA | 1:18:13.057 | +22.928 | 26 |